بیش از 150 مورد بازررسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، تفرجگاه ها، اماکن عمومی و بین راهی در تعطیلات دو روزه عید فطر در شهرستان سپیدان ثیت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مریم عباسی کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت سپیدان گفت: در این بازرسی ها، 12 اخطار کتبی بهداشتی صادر و واحدهای صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.


عباسی با اشاره به حضور سه گروه ثابت و سیار بهداشت محیط در هر روز تعطیل، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، بازرسان سیار بهداشت محیط، به صورت روزانه از مناطق گردشگر پذیر شهرستان از جمله تفرجگاه چله گاه، تنگ تیزاب، شش پیر و آبشار مارگون بازدید کرده که در پی بازرسی های انجام شده یک خودرو حمل یخ غیربهداشتی توقیف و 15 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته ضبط شد.


وی، 150 مورد کلرسنجی از نقاط مختلف شهر و تفرجگاه های شهرستان، 42 مورد نمونه گیری میکروبی آب شرب، انجام گشت مشترک با اداره صنعت معدن و تجارت، پیگیری موارد نامطلوب کلرزنی به کمک فرمانداری و اداره آبفای شهری و روستایی، توزیع بیش از 500 پمفلت آموزشی در خصوص سالم سازی سبزی ها، رعایت بهداشت فردی، نصب بنر اطلاع رسانی سامانه شکایات 190 و پیگیری 10 شکایت ثبت شده در سامانه طی دو روز گذشته را از سایر اقدامات واحد بهداشت محیط برشمرد.


عباسی اظهار داشت: پیگیری مشکلات این تفرجگاه، پیگیری برای تحویل کیسه زباله به مسافران، اطلاع رسانی در خصوص غیرقابل شرب بودن آب چله گاه و ارائه آب معدنی با قیمت پایین در این تفرجگاه نیز از اقدامات کارشناسان بهداشت محیط بوده است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار