رئیس امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تعطیلی طبقه اول موزه قاجار به دلیل آغاز مرمت کفپوش تالارهای این موزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  مهدی بزاز دستفروش رئیس امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در راستای آمادگی هر چه بیشتر موزه های استان برای میزبانی از گردشگران و رویداد تبریز 2018، طرح بهسازی و عملیات مرمتی کفپوش طبقه اول موزه قاجار آغاز شده است.


وی اظهار کرد: در این طرح تالار سکه، بافته و منسوجات، چینی، آبگینه، موسیقی، فلزات و خاتم از امروز (چهارشنبه) مرمت و بهسازی می شود.


بزاز دستفروش ادامه داد: بازدید کنندگان در مدت تعطیلی این بخش می توانند از طبقه همکف این موزه از ورودی حیاط که شامل بخش های سنگ، اسلحه، رجال و فرامین و معماری و شهرسازی است، بازدید کنند.


موزه قاجار در محله تاریخی ششگلان تبریز و با هدف گردآوری و ارائه آثار ارزشمند و متنوعی از دوره قاجار در سال 1385 در خانه قدیمی 'امیرنظام گروسی' افتتاح شده است.


آذربایجان شرقی با برخورداری از آثار متعدد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی از استان های گردشگر پذیر کشور بوده و تاکنون یک هزار و 780 اثر از میان آثار استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


این استان دارای 19 موزه بوده که 12 موزه در تبریز واقع است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.