حمله سایبری یک باج‌افزار شبیه به «واناکرای» به استرالیا و هند نیز گسترش یافت.

پیدا شدن ردپای «واناکرای» در حملات سایبری منطقه‌ی آسیا-اقیانوسیهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، کامپیوترهای بزرگترین شرکت نفتی روسیه، بانک‌های اوکراین و تعدادی از شرکت‌های چند ملیتی مورد حمله‌ سایبری یک ویروس که مشابه باج‌افزار «واناکرای» است قرار گرفتند. این ویروس بیش از 300 هزار کامپیوتر را در ماه گذشته آلوده کرد. کمپین اخاذی سایبری که از روز سه‌شنبه به راه افتاده نگرانی در خصوص ناتوانی شرکت‌ها برای تأمین امنیت شبکه‌هایشان را افزایش داده است. هکرها نشان داده‌اند می توانند زیرساخت های اساسی را خاموش و سیستم های دولتی را فلج کنند.

کسب وکارهای منطقه آسیا-اقیانوسیه روز چهارشنبه اختلال‌هایی را در سیستم ها گزارش دادند که عملکرد چندین شرکت اروپایی را مختل کرده است. این ویروس جدید شامل کدی به نام «Eternal Blue» است که کارشناسان سایبری باور دارند از آژانس امنیت ملی آمریکا به سرقت رفته و در حمله واناکرای نیز استفاده شده است.

«کوین جانسون» رئیس بخش امنیت سایبری شرکت «Secure Ideas» در این خصوص می‌گوید: «حملات سایبری می‌توانند به راحتی ما را از بین ببرند. شرکت‌ها در انجام اقدامات لازم برای یپیشگیری از این حملات کوتاهی می کنند».

هند

طبق گزارش‌ها، یک بندر بزرگ در هند نیز مورد حمله سایبری قرار گرفته و عملکرد آن مختل شده است. در نتیجه، عملیات‌های آن باید به صورت دستی انجام شود و عملکرد این بندر به یک-سوم کاهش یافته است.  یک شرکت تولید کننده محصولات پوستی نیز که در هند مستقر است اعلام کرده این باج افزار تعدادی از سیستم های آن را نیز آلوده کرده است.

استرالیا

به گفته یک مقام استرالیایی یک کارخانه تولید شکلات نیز در اواخر روز سه‌شنبه مورد حمله سایبری قرار گرفت و تولید آن متوقف شد. با اینکه این حمله سایبری در روسیه و اوکراین بیشترین اختلال را ایجاد کرده، مناطق دیگری نیز دچار  مشکل شده‌اند اما هنوز جزئیاتی در این باره منتشر نشده است.

انتهای پیام/

حمله سایبری گسترده یک باج افزار جدید به کشورهای مختلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار