رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد روز سه‌شنبه در یک حمله تروریستی، یک بالگرد سرقتی به سمت دیوان عالی این کشور شلیک کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، اعلام کرد روز سه‌شنبه یک بالگرد در حال پرواز بر فراز دیوان عالی ونزوئلا، به ساختمان این دیوان شلیک کرد.

وی در این باره گفت این حادثه، بخشی از توطئه‌هایی است که با هدف ناپایدار کردن دولت وی انجام می‌شود.

اعلام این موضوع در حالی است که خبرنگار آسوشیتدپرس در محل نیز زمانی که یک فروند بالگرد در حال پرواز در آسمان مناطق مرکزی شهر بود، صدای شلیک گلوله را شنید. خبرنگار آسوشیتدپرس نمی‌تواند این موضوع را مورد تایید قرار دهد که گلوله‌ها از سوی بالگرد مذکور شلیک شده است یا خیر.

حادثه تیراندازی در حالی رخ داد که مادورو مشغول سخنرانی زنده تلویزیونی خطاب به روزنامه‌نگاران حامی دولت بود که در کاخ ریاست جمهوری این کشور جمع شده بودند.

وی گفت این بالگرد، به سمت دفا‌تر دیوان عالی تیراندازی و یک نارنجک را نیز به سمت ساختمان دیوان عالی پرتاب کرد، اما این نارنجک منفجر نشد. بالگرد مذکور پس از این اقدام، به سمت وزارت کشور حرکت و بالای ساختمان این وزارتخانه پرواز کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه گفت دفاع هوایی این کشور به حالت فعال در آمده است و این «حمله تروریستی» را ناکام کرده است.

مادورو گفت: «این حمله تروریستی، بخشی از کودتای در حال انجام در ونزوئلا است. این حادثه می‌توانست به فاجعه‌ای منتهی شود که طی آن ده‌ها نفر کشته و زخمی می‌شوند.»

پس از وقوع این حادثه، تصاویری در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که یک فروند بالگرد آبی رنگ پلیس را نشان می‌دهد که یک پارچه نوشته با شعار ضددولتی را حمل می‌کند. 

در این تصاویر ویدیویی، این خلبان نیروی پلیس به همراه چهار نفر دیگر که همگی لباس‌های نظامی به تن دارند و صورت خود را با ماسک اسکی پوشانده‌اند و تفنگ در دست دارند، دیده می‌شود. 

«اسکار پرز»، خلبان این بالگرد پلیس، در بیانیه‌ای مدعی شد نماینده یک گروه از مخالفان دولت است.

وی در این بیانیه گفت: «ای مردم ونزوئلا، ما با شما به عنوان نمایندگان کشور سخن می‌گوییم. ما ائتلافی از افسران ارتش و پلیس و غیرنظامیان هستیم. ما با هیچ حزب سیاسی و هیچ ایدئولوژی ارتباطی نداریم. ما ملی‌گرا و میهن‌پرستیم. این مبارزه علیه مصونیت و استبداد است.»

در پی حمله یک بالگرد سرقتی به ساختمان دیوان عالی ونزوئلا در کاراکاس پایتخت این کشور، دولت ونزوئلا تدابیر امنیتی را در اطراف کاخ ریاست جمهوری تشدید کرده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار