شهرکرد؛

لایحه حفظ دشت‌های چهارمحال و بختیاری تدوین شود

استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار تهیه و تدوین لایحه حفظ و جلوگیری از نابودی دشت‌های استان شد.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست شورای حفاظت کیفی زاینده رود و حفاظت از منابع آب چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اهمیت برنامه ریزی برای حفظ و جلوگیری از نابودی دشت‌ها و منابع آب استان، خواستار تدوین سریع لایحه‌ای به همین منظور از سوی دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه بویژه شرکت آب منطقه‌ای شد.

وی گفت: این لایحه باید با هدف تسریع در جذب اعتبارات ملی و برنامه ریزی برای جلوگیری از نابودی دشت‌ها تهیه و به مسئولان ملی اعلام گردد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان نیاز اجرای برنامه‌های حفاظت از دشت‌ها به اعتبارات ملی و استانی اظهار داشت: اعتبارات استانی این طرح از محل کمک‌های فنی اعتباری و ماده ۱۲ امسال اختصاص می‌یابد.

سلیمانی افزود: جبران افت سطح آب‌های زیر زمینی استان نیاز به عزمی جدی و برنامه ریزی و تلاشی گسترده دارد.

وی گفت: با اجرای طرح‌های مطالعاتی علمی و کارشناسی می‌توان در راستای افزایش سطح آب‌های زیرزمینی، جمع آوری و هدایت صحیح سیلاب‌ها و روان آب‌ها در استان اقدام کرد.

سلیمانی اضافه کرد: در دشت‌های دارای افت شدید منابع زیرزمینی، باید به صورت توافقی با کشاورزان، میزان برداشت کاهش یابد و از برداشت‌های مازاد و حفر چاه‌های غیرمجاز جلوگیری شود.

گفتنی است: هم اکنون به سبب وقوع خشکسالی‌های پیاپی و تغییر بارش‌ها از برف به باران در چهارمحال و بختیاری، ۴ دشت جوانمردی لردگان، سفیددشت، شهرکرد و فرادنبه (بروجن) در وضعیت ممنوعه بحرانی و دشت‌های کیار، گندمان ـ. بلداجی، لردگان و مال‌خلیفه هم در وضعیت ممنوعه قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.