افزایش انتقادات از وزیر دفاع ژاپن به دلیل دخالت در انتخابات

وزیر دفاع ژاپن به دلیل حمایت از حزب دموکرات لیبرال پیش از برگزاری انتخابات توکیو مورد انتقاد قرار گرفت.

انتقاد از وزیر دفاع ژاپن پیش از برگزاری انتخابات سرنوشت ساز توکیوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، نرخ محبوبیت دولت «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن به دلیل اظهارات حساس وزیر دفاع این کشور پیش از برگزاری انتخابات مهم انجمن شهر توکیو کاهش یافت. «تومومی اینادا» وزیر دفاع ژاپن سه‌شنبه در رابطه با انتخابات انجمن شهر توکیو در یک گردهمایی شرکت و از حزب دموکرات لیبرال این کشور که روی کار است حمایت کرد. او از مردم خواست از این حزب حمایت کنند و گفت این خواسته «وزارت دفاع، نیروهای دفاعی، وزیر دفاع و حزب دموکرات لیبرال» است.

براساس قانون، ارتش ژاپن باید در امور سیاسی بی طرف باشد. اینادا در یک کنفرانس مطبوعاتی از گفته هایش عقب نشینی کرد و گفت چنین برداشتی از حرف هایش اشتباه بوده است. این انتخابات که در 2 ژوئیه برگزار می شود در ظاهر یک همه‌پرسی در نخستین سال خدمت «یوریکو کویکو» فرماندار توکیو است؛ اما در واقع فرصتی است که رای دهندگان می توانند نظر خود را درباره دولت شینزو آبه بیان کنند.

کویکو قصد دارد اکثریت 127 کرسی این انجمن را برای حزبش -Tokyo Residents First- به دست آورد. این در حالیست که حزب دموکرات لیبرال ژاپن نیز همچنان در تلاش است تا جایگاه خود به عنوان بزرگترین حزب را حفظ کند. نظرسنجی ها در هفته گذشته نشان داد نرخ محبوبیت دولت شینزو آبه در حال کاهش است و حزب دموکرات لیبرال برای حفظ جایگاهش نگران و نیازمند تلاش بیشتری است.

انتهای پیام/

بالا گرفتن انتقادها از وزیر دفاع ژاپن پیش از برگزاری انتخابات مهم توکیو

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار