مهاجران قانونی آمریکا فقط تا ۶ ژوئیه فرصت دارند بدون هیچ مشکلی به این کشور بازگردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس؛ تصمیم دادگاه عالی آمریکا برای اجرایی کردن بخشی از فرمان مهاجرتی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، درمورد مهاجران، در حال حاضر تاثیر کمی بر روی آنها می‌گذارد. یک سخنگو در وزارت خارجه آمریکا توصیه کرد مهاجران از این فرصت کوتاه استفاده کنند و آن دسته که دارای مجوزهای قانونی هستند تا 6 ژوئیه به آمریکا بازگردند.

به این ترتیب، مهاجرانی که مراحل گزینش را گذرانده‌اند، می‌توانند تا 6 ژوئیه (حدود 10 روز آینده) وارد خاک آمریکا شوند. آمریکا در بودجه سال مالی جاری، پذیرش 50 هزار مهاجر را پیش‌بینی کرده است که زمان آن در سپتامبر به پایان می‌رسد. تا اکتبر حدود 48 هزار و 800 مهاجر مجوز ورود به آمریکا را دریافت کردند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد پس از پذیرش این 50 هزار مهاجر، درمورد ورودی‌های جدید سختگیری‌هایی اعمال خواهد شد بطوریکه مهاجران باید وابستگی خویشاوندی و یا نوعی ارتباط توجیه‌پذیر در آمریکا داشته باشند.

ترامپ اندکی بعد از ورود به کاخ سفید، فرمان اجرایی را امضا کرد که به موجب آن شهروندان هفت کشور مسلمان شامل ایران، عراق، سودان، سومالی، سوریه، یمن و لیبی از ورود به خاک آمریکا منع می‌شدند. اجرای این دستور در پی اعتراضات گسترده و هرج و مرجب وجود آمده در فرودگاه‌های آمریکا متوقف شد.

این مسائل موجب نشد ترامپ از تصمیم خود عقب‌نشینی کند زیرا چندی بعد طی یک فرمان جدید، شهروندان شش کشور ایران، سودان، سومالی، سوریه، یمن و لیبی را از ورود به آمریکا منع کرد. اما دادگاه‌های آمریکا این فرمان را نیز متوقف کردند.

در نهایت، دولت ترامپ پرونده را به دیوان عالی آمریکا ارجاع داد. قضات این دادگاه روز دوشنبه به اجرای بخش‌هایی از دستور ضد مهاجرتی ترامپ رای مثبت دادند.

 انتهای پیام/

آخرین فرصت مهاجران قانونی برای ورود به آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار