به مناسبت فرارسیدن پنجم شوال شهادت حضرت میرعلی ابن الحسین(ع) مراسم سوگواری و عزاداری در جوار حرم مطهر این آستان مقدس برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیدیعقوب مصطفوی مدیر آستان امامزاده میرعلی ابن الحسین(ع) گفت: همزمان با فرارسیدن پنجم شوال مصادف با سالروز شهادت حضرت امامزاده میر علی‌بن‌الحسین (ع)، مراسم عزاداری و سوگواری با حضور عموم مردم سوگوار و زائرین این حضرت برگزار می شود.


مصطفوی با اشاره به اینکه این مراسم در پنجشنبه 8 تیرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود، افزود: این مراسم که با حضور مداحان اهل بیت برگزار می شود کربلایی قاسم قنبری و سید محمد واعظ ذکر مصیبت شهادت آن بزرگوار را بجای می آورند.


وی ادامه داد: این مراسم همچنین با پخش کلیپ معرفی امامزاده همراه است.

امامزاده میرعلی(ع) لارستان، در دومین جمعه از ماه مبارک رمضان سال ۱۴۶ هجری در خانواده یکی از فرزندان برومند امام سجاد (ع) بنام حسین بدنیا آمد، عمر پر برکت و طولانی آن حضرت (قریب ۱۰۳ سال) این سعادت را نصیب ایشان کرد که حیاتش مصادف با دوران زندگی امامان معصوم (حضرت امام جعفر صادق (ع) تا امام حسن عسکری (ع)) باشد.

 

امامزاده میرعلی(ع) لارستان بعد از اینکه ۴۰ سال در لار اقامت نمودند و زحمات و مشقات فراوانی را متحمل شدند ، در نماز صبح پنجم شوال سنه ۲۴۹ هجری قمری ، هنگامی که سر مبارکش از سجده دوم جهت سلام نماز برداشتند ، با شمشیر جلادی خون آشام همچون جد بزرگوارش مولا علی (ع) در محراب عبادت به فیض شهادت نائل آمدند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار