امینی از فعالیت ۳۵ درصد جمعیت شهرستان بروجرد به طور مستقیم در بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛  رضا امینی مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و بارندگی‎‌های مناسب در بروجرد، حوزه کشاورزی این شهرستان از رونق قابل توجهی برخوردار است.


وی با اشاره به فعالیت مستقیم ۳۵ درصد شهروندان بروجردی در حوزه کشاورزی عنوان کرد: سالانه حدود ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی با ارزش تقریبی هزار میلیارد تومان در شهرستان بروجرد تولید می‎شود که نشان از ظرفیت و پتانسیل قابل توجه بخش کشاورزی آن دارد.


مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: خوشبختانه فرهنگ خوبی در بین کشاورزان و باغداران بروجردی وجود دارد و توان و تسلط آن‌ها در فعالیت‎‌های تولیدی ستودنی و تحسین‎برانگیز است.


امینی با بیان اینکه در هر فصل از سال فعالیت‎‌های مختلفی در حوزه کشاورزی بروجرد انجام می‎شود، افزود: در سه ماهه نخست امسال که فصل داشت محصولات بود، کار مبارزه با علف‎‌های هرز و سن مادر و پوره سن در سطح این شهرستان انجام شد.


وی در ادامه گفت: در مرحله مبارزه با سن مادر در حدود ۱۴ هزار هکتار از اراضی گندم و جو آبی و دیم و در بخش مبارزه با پوره سن در قریب به ۷۵۰۰ هکتار از اراضی اقدامات لازم انجام شده است که نقش بسیار موثری در کیفیت و کمیت محصولات تولیدی دارد.


مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: شهرستان بروجرد بزرگترین تولیدکننده سیب در استان لرستان محسوب می‎شود و سالانه حدود ۴۰ هزار تن سیب تولید می‎کند.


امینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون محصولات سیب تولیدی این شهرستان در سه سردخانه با مجموع ظرفیت ۹ هزار تنی نگهداری می‎شوند، البته این ظرفیت باید حداقل به ۲۰ هزار تن افزایش یابد.


وی گفت: با توجه به حمایت‎‌های مناسب دولت از حوزه کشاورزی آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات وجود دارد، تا در کنار افزایش تعداد سردخانه‎ها، شاهد رونق بیشتر تولیدات باغی و صنایع تبدیلی در شهرستان بروجرد باشیم.


مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به اینکه دو واحد صنایع تبدیلی بروجرد فعال نیستند، گفت: تاکنون در مجموع مجوز حدود ۳۰ هزار تنی برای ایجاد سردخانه و صنایع تبدیلی صادر شده است، اما به دلیل ناتوانی سرمایه‎گذاران در در تامین وثایق لازم منجر به ساخت واحد نشده‎ است.


انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.