در این ایام شاهد افزایش تبلیغات برای جمع آوری فطریه و کفاره روزه و حتی کمک به نیازمندان هستیم.

پرداخت فطریه و کفاره روزه شگرد سودجویان سایبری برای تخلیه حساب های بانکیبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرگرد مهدی شکیب با اشاره به حجم بالای تبلیغات صورت گرفته در فضای مجازی گفت: هموطنان عزیز باید مراقب این نوع تبلیغات باشند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند. چون برخی از آنها تبلیغاتی دروغ و کذب بوده و تنها به دنبال دستیابی به اطلاعات حساب بانکی هموطنان عزیز می باشند. از این رو به روزه داران عزیز توصیه می شود در پرداخت فطریه و کفاره روزه خود مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران فضای سایبر نیفتند.

وی با اشاره به برخی از شگردهای رایج در این حوزه گفت: برپایی سایت های جعلی و تقلبی از جمله شگردهای مرسوم برای برداشت های غیر مجاز می باشد که در این ایام احتمال شکل گیری آن افزایش پیدا می کند. در اصطلاح این نوع از کلاهبرداری به فیشینگ شهرت دارد و با شبیه سازی درگاه های بانکی و یا صفحات لاگین نمود بیشتری پیدا می کند.

این مقام مسئول در تشریح این عمل مجرمانه گفت: متاسفانه در سالهای گذشته شاهد سایتهای جعلی جمع آوری کمک های مردمی، فطریه و کفاره روز تحت عناوین موسسات و انجمن های خیریه بودیم که بسیاری از این سایتها یک شبه بارگذاری شده و بعد از جمع آوری فطریه و کفاره از دور خارج می شوند.

سرگرد شکیب به هموطنانی که قصد دارند فطریه و کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی و موسسات خیریه فعال در این حوزه پرداخت نمایند توصیه کرد: حتما فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی (رادیو، تلویزیون و...) اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی خود می‌کنند، اقدام نمایند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی و سایتهای ناشناس خودداری نمایند.

وی ادامه داد: در هنگام وارد کردن اطلاعات بانکی خود، به آدرس سایت و درگاه بانک مورد نظر دقت و توجه داشته باشند. این آدرس باید با https شروع شده باشد.

سرگرد شکیب تاکید کرد: حتی الامکان آدرس سایت مورد نظر را، خود در آدرس بار تایپ نمایند و از رفتن به لینک‌ها و آدرس‌هایی که درسایت‌های مختلف، شبکه‌های اجتماعی و لینک‌های کوتاه شده ارائه می شود جداً خودداری نمایند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا از ارگان‌ها و نهادهای ذیربط درخواست کرد در خصوص موسسات و انجمن‌های خیریه که مجوز فعالیت دارند و همچنین نحوه جمع آوری فطریه و کمک های مردمی این موسسات از طریق مبادی قانونی اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

سرگرد شکیب از هموطنان عزیز درخواست کرد در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار