مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: فرهنگ ما دارای ظرفیتی است که می‌توانیم دیگران را به آن دعوت کنیم و نفوذ فرهنگی خود را در خارج از مرز‌های جغرافیایی کشور گسترش دهیم.

همکاری بخش دولتی و غیردولتی فرهنگ را از تهاجمات فرهنگی مصون نگه می‌دارد/می‌توانیم نفوذ فرهنگی خود را در خارج از مرز‌های جغرافیایی گسترش دهیمحسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت توجه به مسائل فرهنگی کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری امروز در خطبه‌های نماز عید فطر، مقصود خود را درباره آتش به اختیار بودن جوانان و نیرو‌های فرهنگی به خوبی تشریح کردند و روشن شد که تمرکز گرایی و دولت محوری در عرصه فرهنگ راه‌گشا نیست و باید همگان متوجه شوند که عرصه فرهنگ، عرصه تصمیم‌گیری و اقدامات بالا به پایین و یک سویه نیست.

آشنا با بیان اینکه فرهنگ از آن همگان است و هرگونه سیاست گذاری، برنامه ریزی و اقدام در آن مستلزم مشارکت مردمی است، تصریح کرد: تمام کسانی که در حوزه فراخ فرهنگی مسئولیت دارند یا احساس مسئولیت می‌کنند باید به گروه‌های کوچک، خودجوش، کم توقع و نوآور توجه بیشتری داشته باشند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت:  همان گونه که بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جامعه نباید قطبی سازی کرد، در عرصه خلاقیت‌های فرهنگی و هنری هم دو قطبی سازی‌های دائمی و حذف و اضافه‌های مستمر و سلیقه‌ای مشکلات را چندان حل نمی‌کند همچنین پیدایش جهش قابل قبول، نشاط و رونق فرهنگی در جامعه نیازمند همکاری نزدیک‌تر و نه رقابت بی حاصل بخش دولتی و غیر دولتی است.

آشنا اضافه کرد:به نظر می‌رسد همکاری و تلاش بخش دولتی و غیردولتی می‌تواند فرهنگ کشورمان را از تهاجمات فرهنگی مصون نگه دارد و از این طریق موفقیت‌های بسیاری حتی برای فتح قله‌های بیرونی فرهنگی به دست می‌آید.

وی بیان داشت: هدف گذاری نباید فقط این باشد که نیاز‌های بازار مصرف فرهنگی خودمان برآورده شود بلکه معتقدم فرهنگ ما دارای ظرفیتی است که می‌توانیم دیگران را به آن دعوت کنیم و نفوذ فرهنگی خود را در خارج از مرز‌های جغرافیایی کشور گسترش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار