قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور گفت: تعرفه خدمات پرستاری در منزل در سال ۹۴ به ذبیرخانه شورای عالی بیمه ارجاع که بعد از مدت9 ماه تعرفه مطلوبی اعمال نشده است.

نا ملایمات در تعرفه خدمات پرستاری در منزل/ارجاع تعرفه خدمات پرستاری در منزل به دبیر خانه شورای عالی بیمهمحمد شریفی‌مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: تعرفه اولیه خدمات پرستاری در منزل در سال ۹۴ به دبیرخانه شورای عالی بیمه ارائه شد که متأسفانه در آن تعرفه اندکی برای شاغلان این حرفه در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه پرستاری در منزل شغلی سخت محسوب می شود، گفت: متأسفانه به دلیل مسائل مختلف و برخی ناملایمات  تعرفه گذاری در این رشته به خوبی لحاظ نشده و به همین دلیل پرستاران از حقوق خود ابراز نارضایتی می کنند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور بیان کرد:‌ طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری در منزل در دهه ۷۰ مطرح و در سال ۷۸ آیین نامه آن اجرا شده و سپس به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه یک هزار مرکز پرستاری در منزل اقدام به اخذ مجوز از وزارت بهداشت کرده اند، یادآور شد: اما به دلیل عدم حمایت مسئولان مربوطه هم اکنون شاهد هستیم که مراکز غیر مجاز به انجام خدمات پرستاری در منزل می‌پردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار