تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: باید مراقب باشیم که با حرف‌ها و رفتار‌های خود دشمنان و یهودیان را شاد نکنیم، نباید بحث‌های درونی کشور را به خارج ببریم تا در این میان دشمن بهره خود را از آن ببرد.

امروز بیش از هر زمانی کشور به وحدت نیاز داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه (س)، آیت الله سید محمد سعیدی روز یکشنبه در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم و جمعی از خانواده‌های شهدای هفتم تیر افزود: ممکن است ما نسبت به افراد انتقاد‌هایی داشته باشیم، ولی باید آن را از راهش ابراز کرد؛ نباید به گونه‌ای رفتار شود که دشمنان از این کار خوشحال شوند و گمان کنندکه ما به جان هم افتادیم.


وی با اشاره به اهمیت صف بین حق و باطل گفت: صف‌ها باید مشخص باشد، تا افراد بدانند چطور در مسیر عبادت خدا و چطور در مسیر پذیرش طاغوت باشند؛ زمانی که صفوف مشخص نشود، نتیجه آن به وجود آمدن وهابیت و داعش می‌شود.


سعیدی گفت: نتیجه مشخص نبودن صفوف این می‌شود که فردی در مسیر باطل خود را منفجر می‌کند به امید زیارت رسول الله (ص)؛ این در حالی است که استکبار و پشتیبانان آن‌ها هرگز چنین کاری را انجام نمی‌دهند.


وی بالاترین کاری که شهیدان انجام می‌دهند را مشخص کردن صفوف حق از باطل عنوان کرد و گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، امام (ره)، بزرگان و مردم در صحنه بودند، ولی فضا به گونه‌ای شده بود شناخت صف‌ها برای برخی مشکل شد. بنی صدر و مخالفان نظام کاری کرده بودند که حتی خودی‌ها نیز راه را به اشتباه رفتند، تا جایی که به شخصیتی مانند شهید آیت الله بهشتی توهین می‌کردند، ریخته شدن خون شهدای هفت تیر موجب شد که صفوف مشخص شود و افراد با انتخابشان، به صفوف خود پیوستند.


وی افزود: شهدای هفتم تیر، سرآمد شهدای انقلاب هستند که یادشان همیشه زنده است، چون با شهادت حیات جدیدی پیدا کردند.


امام جمعه موقت قم، مهم‌ترین پیام شهادت شهدای هفت تیر را وحدت و انسجام نیرو‌های انقلابی دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های بارز شهید آیت الله بهشتی، اخلاق و گذشت ایشان بود، این شهید حتی نسبت به مخالفانشان که به او اهانت می‌کردند، بی ادبی نمی‌کرد و دیگر شهدای هفت تیر نیز در عرصه‌های دیگر الگو‌هایی برای ما هستند.


سعیدی با ضروری دانستن توجه به این ویژگی‌ها از سوی همه افراد، به ویژه بنیاد شهید و خانواده‌های شهدا خاطرنشان کرد: ما باید این سرمایه‌ای که در اختیار داریم را قدر بدانیم و آن را حفظ کنیم.


روز هفتم تیر ۱۳۶۰ بر اثر انفجار بمب در سالن اجتماعات حزب جمهوری اسلامی آیت‌الله سید‌محمد حسینی بهشتی رئیس دیوان عالی کشور همراه با ده‌ها تن از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی کشور به شهادت رسیدند. این حادثه از جمله اقدام‌های تروریستی سازمان مجاهدین خلق ـ منافقین ـ. در سال‌های اولیه پس از پیروزی انقلاب محسوب می‌شود.


انتهای پیام /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.