مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: جشنواره ملی توانمندی عشایر استان اردبیل به میزبانی شهرستان خلخال در ییلاق آب کلیه روستای لنبر این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر هنرمند، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل افزود: تاریخ برگزاری جشنواره ملی توانمندی عشایر خلخال پیش از این 15 اردیبهشت اعلام شده بود که به علت وجود شرایط نامساعد جوی و بارندگی های شدید امکان برگزاری این برنامه ملی در شهرستان فراهم نشد.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه پایان مبارک رمضان هم اکنون زمینه لازم برای برگزاری این جشنواره در16  تیر امسال در منطقه ییلاقی آب کلیه روستای لنبر از توابع بخش مرکزی خلخال در مرز مشترک ییلاقات استان اردبیل با استان گیلان فراهم شده است.

هنرمند اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی و خواسته مقام معظم رهبری به صورت عینی و عملی در زندگی عشایر استان اردبیل نمود پیدا کرده و جشنواره ملی عشایر در خلخال با هدف معرفی توانمندی ها و قابلیت های عشایر استان اردبیل برگزار می شود.

وی افزود: برنامه های مختلفی از جمله برپایی نمایشگاه صنایع دستی، پخت غذاهای بومی و محلی، معرفی تولیدات دامی عشایر، اجرای موسیقی سنتی، برگزاری مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی و بازی های بومی و محلی برای این برنامه ملی پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.