اروپا تصمیم دارد کاربرد صنایع فضایی خود را گسترش دهد و خدمات شهروندی را به فهرست توانایی‌های خود بیفزاید.

اینترنت فضایی اروپا در راه استبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دسترسی به شبکه جهانی وب با سرعت بالا، یکی از لازمه‌های زندگی روزمره، تجارت و حکومت‌ها در دهه‌های آینده خواهد بود، راهی که اروپا برای ارائه خدمات بهتر به آن گرایش زیادی پیدا کرده است.

تا امروز بالاترین سرعت و بیشترین پوشش اینترنت در جهان به کشور کره جنوبی تعلق داشت و نسل‌های مختلف اینترنت بی‌سیم و شبکه‌های ارتباطی از این کشور به نقاط دیگر دنیا ارائه می‌ شد،  اما اروپا به‌دنبال پیشی‌گرفتن از سئول در این حوزه است.


سازمان همکاری‌های فضایی و ستاره‌شناسی اروپا، ESA، در حاشیه نمایشگاه هوانوردی که اخیرا در پاریس برگزار شد، قراردادی را با 16 کشور و سازمان عضو خود منعقد کرد که طی آن،  اینترنت 5G از مدار زمین و توسط مجموعه ماهواره‌ای به اروپا منتقل شود.


در این طرح ماهواره‌ها جایگزین دکل‌های زمینی انتقال دیتا می‌شوند و به‌ این ترتیب سرعت اینترنتی که روی قله کوه‌ها، جزایر دورافتاده و شهرهای بزرگ اروپا به‌ وسیله گوشی موبایل به‌دست می‌آید برابر خواهد شد.


طرح اینترنت فضایی اروپا با بودجه‌ای نامشخص و دستاوردهای نامشخص به امضا رسیده و هنوز اعلامیه‌ای درباره چگونگی اجرا، آزمایش‌ها و نتایج نخستین آن منتشر نشده،  اما یکی از دستور بحث‌ها در اجلاس حمل و نقل و ارتباطات سیار اروپا که قرار است از 5 تیرماه برگزار شود، بررسی و تصویب همین طرح است. در صورتی‌ که این طرح با موافقت اعضا و موفقیت اجراکننده‌ها همراه شود، این نخستین‌ باری خواهد بود که یک سازمان فضایی دولتی و چند ملیتی، خدمات عمومی ارائه می‌کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.