داوری بیش از ۴۷۰ طرح راه یافته به مرحله استانی نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در فارس آغاز شد.

 گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ذوالفقار شهریاری دبیر نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در فارس از آغاز داوری بیش از ۴۷۰ طرح راه یافته به مرحله استانی نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی خبر داد و گفت: در این مرحله طرح هایی که امتیاز بالای ۱۷۰ را کسب کرده اند به دفاع حضوری دعوت شده اند.

شهریاری با اشاره به حضور دو یا سه نفربرای داوری در هر رشته افزود: ۵۰ نفر وظیفه داوری این جشنواره را در برعهده دارند برای کاهش ضریب خطا، داوری‌ها به صورت تیمی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ملاک‌های مورد قبول هر طرح برای داوری بهره مندی از خلاقیت و نوآوری است، ادامه داد: طرح هایی که در این جشنواره شرکت داده می‌شوند یا نباید مشابه داخلی و خارجی داشته باشند و یا نسبت به آن‌ها دارای یک مزیت نسبی باشند.

شهریاری با بیان اینکه هدف برگزاری این جشنواره شناسایی و پرورش استعدادهای خلاق و یادگیری نحوه صحیح پژوهش است، بیان کرد: نتایج این مرحله از داوری تا ۱۰ روز آینده اعلام می‌شود و بعد از آن دانش آموزان معترض پنج روز فرصت دارند تا اعتراض خود را اعلام کنند.

وی اظهار کرد: طرح‌های برگزیده استانی مرداد به مرحله نیمه نهایی که در وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود ارسال می‌شوند و پس از آن طرح‌های برگزیده برای داوری نهایی، شهریور به وزارت علوم ارسال می‌شوند.

دبیر نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در فارس با بیان اینکه اسامی برگزیدگان نهایی آذر اعلام می‌شود، تصریح کرد: برگزیدگان اول تا سوم هر رشته می‌توانند از مزایایی، چون ورود بدون کنکور به دانشگاه‌ها و سایر امتیازات پژوهشی بهره ببرند.

استان فارس همواره یکی از پیشتازان این جشنواره سالانه در سطح کشور است و در هفدهمین و هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی، پس از تهران رتبه دوم را در کشور کسب کرد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.