کاوش های باستان شناسی در محوطه تاریخی 7 هزار ساله تل پیر شهرستان مهر آغاز شد.

 گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از اعلام موافقت با برنامه کاوش و گمانه زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم محوطه تل پیر واقع در بخش اسیر روستای هرج شهرستان مهر خبر داد.

امیری اظهار داشت: به منظور جلوگیری از عوامل آسیب پذیر وروشن شدن وضعیت این تپه و جلوگیری از پیشرفت بافت مسکونی روستا و تعرض کشاورزان و عبور جاده، گمانه زنی به منظور تعیین عرصه و پیشهاد حریم محوطه تل پیر هرج و بر اساس قانون حفظ آثار ملی با انجام عملیات کاوش محوطه تل پیر واقع در شهرستان مهر از تاریخ 3 تیرماه تا 3 مرداد ماه سال 96 موافقت شد و در همین راستا یک گروه باستان شناس به زودی کاوش خود را در این اثر تاریخی آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: اعتبار این طرح از ابتدا تا پایان عملیات کاوش، از سوی منابع استانی تامین می شود و پس از پایان عملیات کاوش، تمامی اشیا موزه ای و مطالعاتی به دست آمده به امین اموال این اداره کل تحویل خواهد شد.


امیری افزود: همچنین نتایج پژوهش های میدانی به صورت مقاله تحلیلی برای چاپ در مجله علمی-پژوهشی پژوهشکده باستانشناسی ارائه می شود.

گفتنی است، این طرح با همکاری دهیاری، شورای اسلامی روستای هرج، اداره میراث فرهنگی شهرستان مهر و با مجوز پژوهشکده باستان شناسی کشور صورت می گیرد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.