با کارخانجات تولید خوراک دام فاقد پروانه بهداشتی برخورد قاطع و واحدهای غیر مجاز تعطیل می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی استان مقرر گردید با کارخانجات تولید خوراک دام فاقد پروانه بهداشتی برخورد و واحدهای غیر مجاز تعطیل شوند.
در این نشست که باحضوراداره کل دامپزشکی، معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی، نظام دامپزشکی، نظام مهندسی کشاورزی، صنایع کشاورزی، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات و اتحادیه صنف ماشین آلات و نهاده های کشاورزی و دامپروری و تعاونی تولید کنندگان خوراک دام استان برگزار گردید مسائل مرتبط با حوزه تولید خوراک دام دراستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ضمن اشاره به تاثیرات مستقیم و انکار ناپذیر بهداشت خوراک دام تولیدی بر سلامت مردم و بهداشت عمومی جامعه، اجرای ضوابط بهداشتی در کارخانجات تولید خوراک و اخذ پروانه بهداشتی بهره برداری این کارخانجات را در راستای اهداف اسناد امنیت غذایی دامپزشکی استان بسیار ضروری دانست .
وی اعمال تبصره 5 ماده 10 آئین نامه نظارت بهداشتی مبنی بر لزوم تعطیلی کارخانجات خوراک دام که در مدت 6ماه موفق به اخذ پروانه بهداشتی شوند را از اولویتهای دستور کار اداره کل دامپزشکی در سال 96 بر شمرد و از برخورد قانونی با مراکز فاقد پروانه خبر داد.
مدیر کل دامپزشکی استان افزود: حضور مسئول فنی بهداشتی در کلیه صنایع وابسته به دام و اعمال ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی در ارتقاء بهداشتی محصولات تولیدی و تضمین کیفیت آن بسیار ضروری بوده و مدیران صنایع، کارخانجات و کارفرمایان بایستی در این زمینه همکاری نمایند.
دکتر مینا قاضی زاده رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی هم ضمن تاکید بر لزوم پیاده سازی سامانه های بهداشتی HACCPو GMP در کارخانجات خوراک دام استان به شرح نواقص و مشکلات بهداشتی واحدهای تولیدی پرداخت و خواستار همکاری کلیه واحدها و تعاونی تولید کنندگان خوراک دام در اجرای بخشنامه ها و ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای اعم از : لزوم هویت دار بودن مواد اولیه، اخذ گواهی بهداشتی حمل، شستشوی خودروها و اخذ کد بهداشتی، نظارت مسئول فنی بهداشتی بر فرایند تولید، لکه گیری و تولید خوراک شناسنامه دار و با لیبل و مشخصات و ... پرداخت.
وی همچنین انجام آزمایشات خود کنترلی ماهیانه کارخانجات را یکی از روشهای موثر و کلیدی در تولید بهداشتی خوراک بر شمرد.
در پایان مهندس طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی استان اعمال ضوابط بهداشتی و تولید خوراک دام سالم را در ارتقاء سلامت جامعه و اجرای اسناد امنیت غذایی استان بسیار ضروری دانست و خواستار تسریع همکاری تعاونی تولید کنندگان خوراک دام در اخذ پروانه بهداشتی و تضمین سلامت محصولات تولیدی به منظور ورود و رقابت در بازارهای جهانی گردید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار