علمای بحرین دفن مخفیانه و اجباری شهدا از سوی نظام آل خلیفه را محکوم کرده و آن را نشانه بی توجهی آشکار به احکام اسلام دانستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی منامه پست، علمای بحرین با صدور بیانیه ای افزایش دفن مخفیانه و اجباری شهدا را محکوم کرده و آن را نه تنها بی توجهی آشکار به احکام اسلام و ظلم و ستم طایفه ای بلکه بدور از انسانیت و اخلاق برشمردند و گفتند: این اقدام شاهدی بر وحشی گری نظام آل خلیفه و هراس قاتلان بزدل از رسوا شدنشان در ملأ عام است.

در این بیانیه آمده است: ملت فداکار بحرین به خوبی می بیند که دستگاه خونریز و سیاه نظام افسار گسیخته به قتل مخالفان به صورت غیرقانونی می پردازد و در پوشش قضایی در مسائل اجتماعی مداخله می کند و برای فرار قاتلان از پیگرد و مجازات از این روش بهره می گیرد.

علمای بحرین اظهار داشتند جنایت نظام آل خلیفه در قتل شهید «مصطفی حمدان» و مخفی کردن کشتار شهرک الدراز و همچنین پنهان کردن مدارک جرم با دفن اجباری پیکر شهدا بدون اجازه خانواده آنان و محاصره قبرهای آنان، واضح و روشن است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام در خصوص شهدای آزادی و دیگر مخالفان سیاسی کشته شده در شرایط مبهم نظیر «نبیل السمیع» اتفاق افتاده بود.

علمای بحرین با اشاره به اعتماد نداشتن به نظام دیکتاتوری آل خلیفه و سازمان های سرکوبگر آن خواستار تحقیق مستقل بین المللی در این باره شدند.

علمای بحرین همچنین از مردم خواستند در مراسم عزاداری شهید «نبیل السمیع» مشارکت گسترده داشته باشند و برای برگزاری راهپیمایی بزرگ به منظور به چالش کشیدن قاتلان بزدل و وفاداری به خون پاک شهدا آماده باشند.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار