دویست و پنجاه هزار تن بار ترانزیتی از مرز ریلی سرخس در سه ماهه نخست سال جاری جابجا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، ضیایی مهر مدیرکل راه آهن خراسان گفت: دویست و پنج هزار تن بار ترانزیتی در سه ماهه نخست سال جاری از طریق مرز ریلی سرخس حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل شانزده درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از میزان بار حمل شده در بازه زمانی مذکور شصت و پنج هزار تن آن محموله کود شیمیایی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل صدوپنجاه درصد افزایش داشته و شصت و شش هزار تن از این بار نیز گوگرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل صدو هفتاز و پنج درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: سایر کالاهای ترانزیتی حمل شده از مرز سرخس پنبه و مواد شیمیایی و عمده مبادی آن کشورهای ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان می‌باشد.

ضیایی مهر تصریح کرد: با توجه به موقعیت راهبردی وترانزیتی کشور، می توان فرصتها و مزیت های زیادی را برای ترانزیت کشور در نظر گرفت والبته بهره برداری درست و به موقع از این فرصتها و همچنین انجام سرمایه گذاری لازم و تبلیغات گستردۀ همزمان می تواند در بهره برداری اثربخش از موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد ترانزیتی کشورموثر باشد، لذا نحوه بهره برداری از این مزیتها و فرصتها و برقراری ارتباط حمل و نقلی با کشورهای هدف می تواند نقش برجسته ای در تسهیل تجارت میان آسیا و اروپا و کشورهای منطقه و توسعه ترانزیت در نتیجه ارز آوری برای کشور، ایفا نماید.

انتهای پیام //ه.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.