در پی ابهامات بوجود آمده در اطلاعات و گزارشهای مالی شرکت سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس، عرضه اولیه سهام این شرکت در روزجاری منتفی شد.

عرضه وپسا به تعویق افتادبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر هامونی مدیر عامل سازمان فرابورس گفت: با احترام به درخواست تحلیل گران و نیاز آن‌ها به زمان بیشتر برای بررسی‌های کارشناسانه در جلسه‌ای که امروز صبح و در تکمیل جلسه روز پنج شنبه برگزار کردیم تصمیم بر این شد تا عرضه به تعویق بیفتد.


وی در تشریح دلایل این تعویق گفت: با احترام به درخواست تحلیل گران و نیاز آن‌ها به زمان بیشتر برای بررسی‌های کارشناسانه در جلسه‌ای که امروز صبح و در تکمیل جلسه روز پنج شنبه برگزار کردیم تصمیم بر این شد تا عرضه به تعویق بیفتد.


به گفته هامونی با توجه به اینکه به موجب قانون تاییدمزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه وسفارشی در مورد شرکت‌ها یا طرح‌های مرتبط با اوراق بهادار بر عهده سازمان و بورس‌ها نیست یادآور شد: این موارد در همه بورس‌ها توسط نهاد‌هایی مثل مشاوران پذیرش، مشاوران سرمایه گذاری و تحلیل گران بررسی شده و به اطلاع اهالی بازار می‌رسد، ضمن آنکه مواجهه معامله گران با عرضه‌های اولیه تا پیش از این به این شکل نبود و به نظر می‌رسد شاهد بلوغ فضای تحلیل و مشاوره برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه هستیم.


مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه تمامی بحث‌های مطرح شده توسط تحلیلگران طی چند روز گذشته دنبال شده و از فضای به وجود آمده شدیداً استقبال می‌کنیم ابراز امیدواری کرد و گفت:  این بحث‌ها فقط مختص این شرکت نباشد و برای تمامی عرضه‌های اولیه شاهد تحلیل‌های کارشناسانه باشیم.


پیش از این قرار بود امروز تعداد ۲۵۰ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس (وپسا) به عنوان نخستین عرضه اولیه بازار سهام سال جاری شنبه ۳ خرداد ماه در فرابورس ایران با روش ثبت سفارش و دامنه قیمتی ۱۰۰۰ تا ۱۰۳۰ ریال عرضه شود.

انتهای پیام/

تعویق عرضه اولیه امروز فرابورس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار