مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گفت: سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد مشمول معافیت مالیاتی می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان با اشاره به لازم الاجرا بودن قانون فوق از ابتدای سال 95 گفت: داشتن مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح برای فعالیت، ارائه اظهارنامه مالیاتی ، دفاتر و یا اسناد و مدارک موضوع ماده95 قانون مالیات های مستقیم در موعد مقرر به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی اعلام می کند و اعلام درآمدها به نحو کامل و شفاف به سازمان امور مالیاتی کشور بارعایت شرایط ذکر شده برای استفاده از معافیت مذکور از سوی مودیان الزامی است.

سهراب بنام افزود: مودیان می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی به نشانی www.tax.gov.ir برای ثبت نام و دریافت شماره اقتصادی اقدام کنند.

وی ادامه داد: در اجرای ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، همه ی اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع این قانون که حسب اعلام سازمان امورمالیاتی کشور موظف به ثبت نام در نظام مالیاتی می شوند مکلفند در چارچوب مفاد آیین نامه موضوع تبصره 3 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب 1394/04/31 برای انجام معاملات خود صورتحساب صادر و شماره اقتصادی خود و طرف معامله را در صورتحساب ها، قراردادها و سایر اسناد مشابه درج کنند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گفت: تمامی اشخاص حقوقی، صاحبان مشاغل گروه اول موضوع ماده 2 آیین نامه اجرایی ماده95 قانون مالیات های مستقیم و صاحبان مشاغل مشمول مالیات بر ارزش افزوده که از آنها فراخوان به عمل آمده است، مکلفند فهرست معاملات خود را مطابق اقلام اطلاعاتی درخواستی سازمان امور مالیاتی کشور تهیه و از طریق لینک" صورت معاملات فصلی الکترونیکی" در سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی در مقاطع سه ماهه (فصلی) و تا یک ماه و نیم پس از پایان هر فصل به صورت الکترونیکی به نشانی فوق الذکر ، در سامانه معاملات ارسال و یا به صورت لوح فشرده در قالب اطلاعات درخواستی به اداره امور مالیاتی ذیربط ارائه کنند.

بنام افزود: همه ی اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل باید حقوق کارکنان خود را تا پایان ماه بعد از طریق لینک "فهرست مالیات حقوق الکترونیکی" در درگاه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به اداره امور مالیاتی ذیربط ارسال کرده و مالیات متعلقه را حسب مورد پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور تسهیل و تسریع در بهره گیری مودیان از معافیت های مالیاتی و اجتناب از جرائم مالیاتی مربوط مفاد اطلاعیه برای بهره برداری فعالان اقتصادی مستقر در شهرک های صنعتی از معافیت یادشده، اطلاع رسانی شده است.

به گفته وی، تمامی فعالان اقتصادی فارغ از محل فعالیت و یا معافیت های مالیاتی علاوه بر فعالیت های آنها، باید تکالیف قانونی خود را طبق موارد ذکر شده انجام دهند زیرا در صورت عدم انجام تکالیف، مودیان مشمول جرائم مالیاتی مقرر در قانون خواهند شد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.