مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: تا کنون چهار سند استاندارد ملی در حوزه صنایع دستی اردبیل تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: به منظور گسترش همکاری‌های آموزشی، علمی و پژوهشی و ارتقای سطح تحقیقاتی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در دو مجموعه استاندارد و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل این تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.

وی با بیان اینکه تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها  برابر با یکصد و هفتمین جلسه شورای عالی استاندارد و بخشنامه معاون اول ریاست جمهوری و به منظور تحقق بند 24 اقتصاد مقاومتی، موظف به ایجاد دفاتر استانداردسازی در ساختار خود هستند، تصریح کرد: با افتتاح دفتر استانداردسازی در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مصمم هستیم فرهنگ استانداردسازی را بین تولیدکنندگان صنایع دستی ترویج دهیم.

علایی بیان کرد: اداره کل استاندارد استان اردبیل در استانداردسازی ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی در استان پیشگام بوده و در این زمینه در سال گذشته موفق به تدوین استاندارد ملی مراکز آب درمانی چشمه‌های آب گرم و آب سرد برای نخستین بار در سطح کشور شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: تا کنون چهار سند استاندارد ملی در حوزه صنایع دستی توسط کارشناسان استاندارد و با همکاری کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تدوین شده است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری افزود: این تفاهم نامه با هدف استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی و پژوهشی و همکاری و مشارکت طرفین در تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی، اجرای پروژه‌های کارآفرینی و شرکت دانش‌بنیان، توسعه و ترویج استاندارد و برگزاری همایش های آموزشی و تخصصی انجام می‌شود که اجرای این تفاهم نامه منجر به افزایش اشتغال پایدار در حوزه صنایع دستی و گسترش صنعت گردشگری استان خواهد شد.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.