رشته های در حال منسوخ شدن را شناسایی و در قالب آموزش به علاقه مندان از فراموش شدن این رشته ها جلوگیری می کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه احیای برخی از هنرهای دستی در حال فراموشی از جمله جاجیم و موج بافی را در دستور کار این معاونت دانست و گفت: رشته های در حال منسوخ شدن را شناسایی می کنیم و در قالب آموزش به علاقه مندان از فراموش شدن این رشته ها جلوگیری خواهیم کرد.

 پروانه حیدری  افزود: تمام امور آموزشی در حوزه صنایع دستی به بخش خصوصی واگذار شده و فنی و حرفه ای براساس نیازهای آموزشی که از طرف معاونت صنایع دستی اعلام می شود، دوره های آموزشی برگزار می کند.

به گفته او، دوره های آموزشی با نظارت کامل معاونت صنایع دستی و براساس استانداردهای این معاونت ارائه می شود.

حیدری  افزایش سطح آموزش در روستاها را نیز در برنامه این معاونت دانست و گفت: درصدد هستیم که نیازهای آموزشی هر شهرستان و بخصوص روستاها را احصا کنیم و با همکاری فنی و حرفه ای دوره های آموزشی مورد نیاز را برگزار نماییم.


  حیدری در ادامه با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد هنرمندان صنایع دستی در استان کرمانشاه در دست نیست به لزوم انجام سرشماری در این حوزه تاکید کرد و گفت: انجام این سرشماری نیاز به بودجه و اعتبار دارد که باید به صورت ملی از سوی سازمان مرکزی تامین و انجام شود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.