رییس خانه صنعت معدن وتجارت جوانان گفت: ضروری است تا با تغییر پلتفرم‌های قدیمی،مشتری داخلی را به سمت خود جذب کنیم چراکه در صورت ادامه روند کنونی شاهد از دست رفتن بازار داخلی خواهیم بود.

علی صدری رییس خانه صنعت معدن وتجارت جوانان در گفتگو باخبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: در دهه 70 شمسی ، پژو فرانسه وارد ایران شد و با ایران خودرو قرارداد تولید مشترک بست و از طرف دیگر شرکت سایپا نیز با کره‌ای‌ها دست به تولید خودرو پراید زد اما متأسفانه در بیست دهه گذشته این شرکت‌ها ثابت کرده‌اند که علاقه چندانی به تغییرات زیربنایی نداشته و با اکتفا به تغییرات جزیی و با همان پلتفرم‌های قدیمی دست به تولید خودرو می زنند.

وی در ادامه افزود: تا زمانیکه تفکر ما این باشد که در یک پلتفرم 20 تا 25 سال درجا بزنیم ، هم از کیفیت و کمیت خودروهای داخلی کم شده و هم بازار خودروی داخلی را از دست می‌دهیم.

صدری تصریح کرد: زمانیکه تعرفه‌های ورودی را بر روی خودروهای  وارداتی  برداریم، خواهیم دید که بسیاری از مصرف‌کننده‌های ایرانی به سمت خرید این خودروها به‌جای خودروی ملی می‌روند، همانطور که طی چند سال اخیر شاهد بودیم که خودروی چینی  توانست درصد زیادی از بازار ایران را به خود اختصاص دهد.

رییس خانه صنعت معدن وتجارت جوانان اظهار داشت: ضروری است تا با تغییر پلتفرم‌های قدیمی و طرح‌های جدید ، مشتری داخلی را به سمت خود جذب کنیم . در صورت ادامه روند کنونی نه تنها شاهد از دست رفتن بازار داخلی خواهیم بود، بلکه بازارهای صادراتی را نیز از دست خواهیم داد.

وی در پایان با اشاره به توانایی شرکت‌های قطعه ساز ایرانی ، تأکید کرد: ورود پلتفرم‌های جدید موجب رونق بیشتر کارخانه‌های قطعه سازی شده و در نتیجه  پایداری وضعیت اقتصادی برای کارخانه‌های قطعه سازی، اشتغال بیشتری ایجاد می‌کند.

 

انتهای پیام/

ضرورت تغییر پلتفرم های قدیمی خودرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۳۸ ۰۵ تير ۱۳۹۶
موقعی درب مملکت را بستید//بازار داخلی چطور از دست میره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۱۷ ۰۵ تير ۱۳۹۶
موقعی که کارخانه هر لگنی که بسازه //مردم مجبور باشن بخرن //دلیلی نداره که دست به ترکیبش بزنه اینا سود خودشان را میبرن اگر هم تغییری داد سه لا چهار لا گرانش میکنه چهل سالی میشه که یه ماشین خوب سوار نشدیم
آخرین اخبار