شهرداری کابل و نهادهای امنیتی طبق آخرین جلسه کابینه دیوارهای امنیتی و موانع روی جاده‌های شهر کابل را جمع آوری کردند.

استقبال مردم از برداشتن دیوارهای امنیتی در پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شهرداری کابل و نهادهای امنیتی بر اساس آخرین جلسه کابینه، روز جمعه کار جمع آوری دیوارهای امنیتی و موانع روی جاده‌های شهر کابل را آغاز کردند.

عبدالله حبیب‌زی، سرپرست شهرداری کابل اعلام کرد: تصمیم کابینه تطبیق خواهد شد و به جز نهادهای بین‌المللی، دیگر استثنایی در این خصوص وجود ندارد.

وی بیان داشت: زمانی که ادارات و مقامات دولتی موانع خود را بردارند، هیچ دلیلی باقی نخواهد ماند که موانع زورگویان برداشته نشود.

مسئولان شهرداری کابل، از تمام شهروندان خواسته تا در این زمینه همکاری کند. به گفته آنها، دومین دور برداشتن موانع از سرک ها ساعت هشت شب گذشته آغاز شد.

ایجاد دیوارهای امنیتی سبب ترافیک و نارضایتی و اعتراض مردم در سطح شهر شده بود.

مقامات دولتی، رهبران سیاسی و نمایندگان مجلس دیوارهای امنیتی بزرگی را در مقابل ساختمانهایشان ایجاد کرده بودند که باعث مسدود شدن سرک ها و کوچه های پایتخت شده بود.

در همین حال، شماری از شهروندان کابل از اقدام تازه دولت استقبال کرده اما گفته اند، در این زمینه نباید استثنا وجود داشته باشد و ما از برداشتن موانع بدون استثنا حمایت می‌کنیم.

شهروندان اظهار داشتند که در گذشته دولت خواهان پاکسازی موترهای شیشه سیاه شده بودند، اما این فیصله هنوز به طور کامل تطبیق نشده و امیدواریم فیصله کنونی نیز دچار این سرنوشت نشود.

شهروندان پایتخت از این عمل شاروالیتشکر کردند به گفته شهروندان، کابل با ایجاد دیوارهای امنیتی به شکل نظامی گرفته بود.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.