مسئول شورای زکات بروجرد از رکورددار جمع‎آوری زکات فطریه شدن این شهرستان سال ۹۵ در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام سعیدی گفت: بروجرد سال گذشته بالاترین میزان جمع‎آوری زکات فطریه را در بین شهرستان‎‌های لرستان به دست آورد و بالغ بر ۴۳ میلیون تومان زکات جمع‎‎آوری شده در اسرع وقت بین نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: زکات فطریه بر اساس دستورات اسلام باید در اسرع وقت و کوتاه‎ترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسد.

مسئول شورای زکات بروجرد با اشاره به اینکه زمان پرداخت فطریه از شب عید فطر و قبل از شروع نماز عید فطر است گفت: تاکید شرع مقدس اسلام در پرداخت زکات فطریه در کوتاه‎ترین زمان ممکن به دست افراد مستحق است.

سعیدی افزود: صندوق‎‌های جمع‎آوری زکات فطریه در روز عید سعید فطر در محل برگزاری نماز عید مستقر و پس از آن به مدت ۳ الی ۴ روز در میادین مرکزی شهر بروجرد مستقر می‎‎شوند.

وی گفت: صندوق‌ها به نام فطریه عام، سادات و کفاره مشخص هستند، تا در رساندن وجوه آن‌ها به نیازمندان اشکال شرعی وجود نداشته باشد.

مسئول شورای زکات بروجرد افزود: در صورتیکه شهروندان افراد مستحق و کم بضاعتی را می‎شناسند، می‎تواند زکات فطریه خانواده خود را به آن‌ها اهداء کنند و در غیر اینصورت مبالغ زکات را به صندوق‎‌های جمع‎‎آوری فطریه با آرم شورای زکات بریزند.

سعیدی گفت: افراد و خانواده‎‌های نیازمند در شهرستان بروجرد شناسایی شده‎اند و مبالغ جمع‎آوری شده زکات فطریه بر اساس اولویت‎‌های تعریف شده بین آن‌ها توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار