رضا سلیمانی گفت: در سال گذشته ۵۰۰ نفر از اعضای بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی جذب جهاد کشاورزی استان و شهرستان شدند و پیش بینی می‌شود این امار در سال‌های آتی افزایش یابد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا سلیمانی، مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی لرستان، ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی گفت: سازمان بسیج مهندسین در اواسط سال ۹۲ به دستور سردار نقدی به ۳ سازمان تخصصی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی، سازمانن بسیج مهندسین عمران و سازمان بسیج مهندسین صنعت تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۰۰ نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی لرستان عضو این سازمان هستند گفت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی رشته‌های زراعت، باغبانی، علوم دام، گیاه پزشکی، خاک، اصلاح نباتات، منابع طبیعی و آبخیزداری را تحت پوشش و حمایت خود دارد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان در خصوص برنامه‌های این سازمان گفت: سازمان بسیج مهندسین برنامه‌هایی از قبیل: برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌های تعلیم و تربیت و برنامه‌های تخصصی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در دستور کار خود دارد.

وی افزود: برگزاری جلسات سرگروه با مربیان حلقه‌های صالحین، مربی با سرگروه‌های حلقه‌ها و سرمربی با مربیان حلقه‌های صالحین با هدف کادر سازی انقلاب در جهت تربیت نیروی انقلابی و ولایی از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در حوزه تعلیم و تربیت است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه افزایش توان تولید در زمینه کشاورزی اولویت این سازمان است افزود: علمی کردن کشاورزی در روستا‌ها از مهمترین برنامه‌های تخصصی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی است به نحوی که از علم مهندسین کشاورزی در جهت آموزش و مشاوره دادن به کشاورزان و با هدف افزایش عملکرد در واحد سطح استفاده می‌شود.

وی در ادامه گفت: اعضا همچنین با برگزاری اردو‌های ۳ روزه جهادی مناطق محروم و آسیب پذیر شناسایی می‌شوند و با کمک گرفتن از مهندسین کشاورزی و مسئولین جهاد کشاورزی کار‌ها و مشاوره‌های تخصصی خوبی به مردم ارائه می‌شود.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی لرستان افزود: یکی دیگر از برنامه‌های تخصصی سازمان برگزاری طرح بسیج همگام با کشاورز است به صورتی که هر مهندس کشاورزی یک شبکه و هر شبکه دو پایگاه را تحت پوشش دارد و در این طرح مهندس کشاورزی ملزم است با ارائه مشاوره‌های تخصصی یک سال زراعی را در کنار کشاورز همراهی کند.

وی گفت:در این طرح که از سال ۹۳ شروع شده است و هر ساله در سطح استان ۱۰۰ شبکه برای پوشش ۲۰۰ روستا برای آموزش کشاورزان، انجام مشاوره‌های تخصصی در نظر گرفته می‌شود.

سلیمانی گفت: طرح بسیج همگام با منابع طبیعی طرحی دیگر از سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی است که در این طرح فارغ التحصیلان رشته‌های منابع طبیعی در مناطقی که اهالی و کشاورزان قید و بندی به منابع طبیعیی ندارند حضور پیدا کرده و تا کنون توانسته‌اند فعالیت‌های مثبتی را در جهت فرهنگ سازی و استفاده درست ازز منابع طبیعی حاصل کنند.

وی در خصوص همایش علمی کرد کشاورزی تصریح کرد: سالانه بر اساس سهمیه دریافتی از کشور تعدادی همایش در دل روستا‌ها و با حضور کشاورزان و اهالی روستا‌ها برگزار می‌گردد، در این همایش کشاورز منتخب و نمونه به عنوان پیشرو، عوامل موفقیت و راهکار‌های افزایش عملکرد خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: این سازمان دارای ۵ کارگروه تخصصی در زمینه‌های آب و خاک، محیط زیست و منابع طبیعی، زراعت و باغبانی، دام و شیلات و ترویج و آموزش کشاورزی است که هر دو هفته یکبار این کارگروه‌ها به صورت تخصصی تشکیل شده و مصوباتی را پس از تصویب به جهاد کشاورزی جهت حل مشکلات و اجرای طرح‌های عمرانی- کشاورزی ارائه می‌کند.


وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان کشاورزی خبر داد و گفت: با رایزنی‌هایی که با مرکز تحقیقات استان صورت گرفته است کلاس‌ها و کارگاه‌های تخصصی به منظور افزایش سطح علمی و آشنایی با محیطط کار در نظر گرفته شده است.

سلیمانی در خصوص برنامه اشتغال برای اعضای این سازمان افزود: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان در طرح بسیج همگام با کشاورز سالانه ۱۰۰ نفر از فارغ التحصیلان را با عقد قرارداد به کار گرفته است، همچنینن امسال تعدادی از فارغ التحصیلان به مجتمع کشت و صنعت معرفی شدند که ۱۰ نفر از این افراد در مجتمع کشت وو صنعت به کار گرفته شدند.


وی گفت: در سال گذشته ۵۰۰ نفر از اعضای بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی جذب جهاد کشاورزی استان و شهرستان شدند و پیش بینی می‌شود این آمار در سال‌های آتی افزایش یابد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی لرستان در ادامه گفت: در سال ۹۵ سازمان بسیج سازندگی ۷۰۰ میلیون تومان وام در اختیار بسیج مهندسین کشاورزی جهت خود اشتغالی فارغ التحصیلان قرار داد و سازمان هم به ۵۰ نفر کهه دارای طرح‌هایی با امکان ایجاد اشتغال بودند این مبلغ را به صورت وام کم بهره اعطا کرد.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.