همدان؛

تولید سالانه 194 میلیون مترمکعب آب در استان همدان+فیلم

مدیر عامل شرکت آب فاضلاب استان همدان گفت: سالانه 194 میلیون متر مکعب آب در استان همدان تولید می شود.

بببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛سید هادی حسینی بیدار در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه استان همدان دارای یک میلیون 98 هزار نفر جمعیت شهری است که 100 درصد آن زیر پوشش خدمات آبرسانی هستند افزود:طول شبکه توزیع آب در استان همدان 2 هزارو550 کیلومتر است.


وی با اشاره به اینکه 414 اشتراک آب در همدان فعال است ادامه داد:29 شهر استان از این خدمات استفاده می کنند و 414 هزار انشعاب آب در استان وجود دارد.

حسینی بیدار با بیان اینکه 175 حلقه چاه ، آب شرب مردم را تامین می کنند، یادآور شد: دو حلقه چشمه و دو رشته قنات در استان وجود دارد و 79 باب مخزن نیز فعال است.

وی همچنین تصریح کرد: تعداد ایستگاه های پمپاژ 24 باب است و شش مرحله پمپاژ آب در استان صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: 94 میلیون متر مکعب آب شهری در طول سال تولید می شود و 73 میلیون متر مکعب نیز به مصرف می رسد.

وی با بیان اینکه طول شبکه توزیع آب دو هزار و 554 کیلومتر است، تصریح کرد: طول خط انتقال آب 458 کیلومتر، سرانه تولید 230 لیتر در شبانه روز و سرانه مصرف 160 لیتر در شبانه روز است.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه 775 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند، گفت: جمعیت تحت پوشش در کشور 45 درصد و در استان همدان 70 درصد بالغ بر 276 هزار مشترک است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه هشت تصفیه خانه در حال بهره برداری است، بیان کرد: 12 شهر استان دارای انشعاب فاضلاب هستند.

وی اظهار داشت: با وجود 14 سال خشکسالی در همدان، بارش باران موجب شد که وضعیت ذخیره آبی استان بهبود یابد.

مدیر عامل شرکت آب فاضلاب همدان به سرانه آب در استان اشاره کرد وافزود: سرانه تولید آب در استان 230 لیتر در شبانه روز،و سرانه مصرف خانگی 160 لیتر در شبانه روز است.

بدهی 14 میلیاردی همدانی‌ها به شرکت آب و فاضلاب
شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: مشترکین آب و فاضلاب استان 14 میلیارد تومان به این شرکت بدهکارند.

حسینی بیدار با بیان اینکه ذخیره سد باعث سرریز آن شد، اظهار داشت:  دقت در مصرف آب و فرهنگ سازی مصرف آب با باید تلاش بیشتری انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در اسدآباد تنش آبی وجود داشت و با تلاش های صورت گرفته، تنش از این شهرستان خارج شد و با حفاری چندین حلقه چاه در اسداباد و سایر اقدامات، هیچ گونه دغدغه در خصوص آب این شهرستان وجود نداشت.

وی افزود: اجرای خط انتقال در کبودرآهنگ به یک میلیارد و 200 میلیون تومان نیاز دارد که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه نزدیک به 60 لیتر در ثانیه آب از سد سرابی تویسرکان تولید می شود، یادآور شد: برداشت آب از این سد با 250 میلیون تومان اعتبار انجام شد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تأکید کرد: نیروگاه به 600 لیتر در ثانیه پساب فاضلاب نیاز داشت که این اقدام صورت گرفت و در طول چند ماه میزان تولید پساب برای نیروگاه از 200 به 600 لیتر رسید.

وی افزود: در شهر همدان 18 میلیون متر مکعب بازچرخانی آب در حد آب شرب انجام شد .

سیدهادی حسینی بیدار با بیان اینکه هفته اول تیرماه در کشور هفته صرفه جویی است، گفت: شرکت آب و فاضلاب به طور مستقیم اشتغال ایجاد نمی کند اما زیرساخت ها را برای ایجاد اشتغال در استان فراهم می کند.

وی ادامه داد: 80 درصد مردم همدان الگوی مصرف آب را رعایت می کنند که باید تلاش شود رعایت این الگو به صد در صد برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه برای تولید یک لیتر در ثانیه آب به 300 میلیون تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: تولید آب در استان در گذشته یک هزار و 900 لیتر در ثانیه بود که به یک میلیون و 600 هزار لیتر در ثانیه رسیده است.

این مقام مسئول به رعایت تمام استانداردها در تولید آب استان اشاره کرد واظهار داشت: نیروهایی که در آزمایشگاه فعالیت می کنند،از افراد متخصص هستند.

حسینی بیدار با بیان اینکه شش درصد آب استان در بخش آب شرب شهری و روستایی مصرف می شود، گفت: 92 درصد آب در بخش کشاورزی و دو درصد در بخش صنعت مصرف می شود.

وی ادامه داد: 10.9 درصد از مصرف آب هدررفت ظاهری و 14 درصد نیز هدررفت واقعی و فیزیکی است.

حسینی بیدار با بیان اینکه میزان هدررفت آب در استان 24 درصد است، یادآور شد: 25 میلیارد تومان پروژه در بخش فاضلاب تعهدی کار شده که در مجموع به 40 میلیارد تومان در بخش آب و فاضلاب می رسد.

وی با اشاره به بدهی 14 میلیارد تومانی مشترکین به شرکت آب و فاضلاب استان، گفت: پرداخت قبوض الکترونیک در استان اجرایی شده و 98.6 درصد قبوض به صورت غیرحضوری پرداخت می شود.

انتهای پیام/ج

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: همدان ، آبفا ، اشتراک ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.