مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان گفت: حضور پرشور همه اقشار جامعه به ویژه دانشگاهیان و دانشجومعلمان فرصتی برای حمایت از مظلومان و مقابله با دشمنان است.

شرکت در روز قدس حمایت از مظلومان استحجت‌الاسلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اهمیت روز قدس و شرکت جامعه دانشگاهی به ویژه دانشجو معلمان در این راهپیمایی عنوان کرد: روز قدس یکی از فرصت‌های بسیار مناسبی است که بر اساس اصل مهم برگشت‌ناپذیری وحدت جهان اسلام باید به آن توجه کنیم همچنین فرصت مغتنمی است برای کشورهای اسلامی است تا موضع خود را نسبت به قدس و فلسطین شفاف کنند.

وی ادامه داد: قدس از منظر قرآن و اسلام نیز بسیار حائز اهمیت بوده و سرزمین مقدسی است که انبیا در ان زندگی می‌کردند همچنین نخستین قبله مسلمانان از معراج پیامبر بوده که همین مسئله موجب ارزش مذهبی بالای این محل است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: البته بیت‌المقدس برای یهودیان و مسیحیان نیز از منظر مذهبی ارزشمند است اما یهودی‌سازی تهدید بزرگی برای قدس محسوب می‌شود و باعث شده تا قریب به شش دهه اشکال این سرزمین را شاهد باشیم.

دادگر با بیان اینکه دانشجویان و به ویژه دانشجو معلمان باید مسئله روز قدس را از دو دیدگاه مورد بررسی قرار دهند اظهار داشت: نگاه مذهبی به این منطقه بسیار اهمیت دارد و به طور مطلق نمی‌توان یهودیان بویژه طمع‌ ورزان به سرزمین قدس را تایید کرد بنابراین باید بررسی‌های درستی از این نگاه مذهبی داشته باشیم.

وی افزود: از نظر حقوقی نیز این مسئله مورد توجه است چرا که سرزمین قدس توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده و علی‌رغم بیانیه‌ها و پیگیری سازمان ملل اتفاق چندانی برای آزادسازی ان شاهد نبودیم در حالی که قدس و فلسطین نماد جهان اسلام هستند و نمی‌توان از اصول و مبانی اعتقادی صرف نظر شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: این طرح صهیونیست‌ها مبنی بر اشغال قدس محدود به فلسطین نبوده بلکه تمامی خاورمیانه را مورد توجه قرار داده و اقدام اساسی امام خمینی (ره) که با درک بصیرت بی‌نظیری آخرین جمعه ماه رمضان را به نام روز قدس نام گذاری کردند کاری بسیار ارزشمند و متفکرانه بوده است.

وی با بیان اینکه روز قدس برای دفاع از مظلومیان بهترین فرصت است گفت: با حضور پرشور در این راهپیمایی وظیفه اصلی خود را برای حمایت از فلسطینیان و برادران دینی خود انجام می‌دهیم و این اقدام لرزه‌ای بر تن دشمنان است.

دادگر یادآور شد: اقدام اخیر سپاه این لرزه را برای دشمنان ایجاد کرد و حضور بانشاط در راهپیمایی فردا با حضور تمامی اقشار جامعه بویژه دانشگاهیان تاکیدی بر وحدت جامعه و مقابله با دشمن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار