بزرگترین شرکت هلدینگ خدمات مالی و بانکداری ژاپن قصد دارد مقر اروپایی خود را از لندن به فرانکفورت تغییر دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ در حالیکه هنوز طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا- برکسیت- اجرایی نشده است، شرکت‌های معتبر جهان در حال ترک لندن و انتخاب مقری جدید در میان اعضای اتحادیه اروپا هستند.

شرکت نامورا هولدینگز، به عنوان بزرگترین شرکت هلدینگ خدمات مالی و بانکداری ژاپن قصد دارد مقر اروپایی خود در لندن را به شهر فرانکفورت آلمان منتقل کند.

برخی منابع آگاه که نامشان فاش نشده است دلیل این کار را خروج انگلیس از اتحادیه اروپا عنوان کردند. قرار است کمتر از 100 نفر از کارمندان این شرکت بانکداری از لندن به فرانکفورت منتقل شوند و با دیگر کارمندان تسویه مالی خواهد شد.

این اولین اقدام از جانب یک شرکت ژاپنی است که تصمیم می‌گیرد برای حفظ امنیت نقدینگی خود در اتحادیه اروپا، انگلیس را پس از برکسیت ترک کند. باتوجه به اینکه ترزا می، نخست وزیر انگلیس، نتوانست اکثریت کرسی‌ها را در مجلس عوام این کشور به دست آورد، پیش‌بینی می‌شود طرح برکسیت با محدودیت و ملایمت بیشتری اجرایی و کمترین زیان ممکن متوجه بخش‌های خدمات مالی در انگلیس شود .

فرانکفورت شهر میزبان بانک مرکزی اروپا است و بهترین گزینه برای بانک‌هایی است که قصد دارند از لندن خارج شوند. گلدمن ساکس و مورگان استنلی، دو بانک بزرگ و معتبر آمریکا، نیز مقر اروپایی خود را در فرانکفورت قرار داده‌اند.

نامورا مجموعا 3 هزار و 26 کارمند در سراسر اروپا دارد که بیشتر آنها در دفتر لندن مشغول به کار هستند. در صورتیکه این شرکت ژاپنی از لندن نقل مکان کند، بسیاری از نیروی کار انگلیسی آن بیکار خواهند شد.

انتهای پیام/

یک شرکت مهم دیگر نیز لندن را ترک می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار