اردوغان در یافتن محل سخنرانی در آلمان به مشکل برخورده است

گزارش‌ها نشان می‌دهند رئیس جمهور ترکیه تاکنون موفق به رزرو سالنی در آلمان برای ایراد سخنرانی خود نشده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت راشا تودی، گزارش‌ها نشان می‌دهد رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – در جستجو برای محلی به منظور ایراد سخنرانی در حضور هزاران نفر از طرفدارانش در آلمان در حاشیه نشست گروه سران 20 به مشکل برخورده است.

آلمانی ها به اردوغان اجازه سخنرانی نمی دهند

گزارش‌ها نشان می‌دهد تاکنون، چند محل مناسب برای سخنرانی در منطقه نوردراین-وستفالن آلمان درخواست اردوغان را به بهانه‌های مختلف رد کرده اند.

همچنین سخنگوی سالن دورتموند وستفالن روز چهارشنبه گفت این محل در روز مورد نظر قابل خدمت‌رسانی نیست زیرا از پیش برای رویداد دیگری رزرو شده است و اکنون نیز به دلیل انجام آمادگی‌های پیش از برگزاری آن، تعطیل است.

همچنین یک سالن دیگر در اوبرهاوزن درخواست برای انجام سخنرانی اردوغان را رد کرده است. گفته می‌شود سخنگوی این سالن اعلام کرده است این محل در تعطیلات تابستانی مورد مرمت و بازسازی قرار خواهد گرفت.

گزارش‌های دیگر نیز حاکی است یکی از سالن‌های اصلی شهر دوسلدورف نیز برای رد کردن این درخواست، از بهانه‌ای مشابه استفاده کرده است.

آخرین سخنرانی اردوغان برای طرفدارانش در آلمان، در ماه مه سال 2015 انجام شد. تاکنون مشخص نشده است آیا وی خواهد توانست فرصت دیگری در رابطه با سخنرانی برای حدود 4 میلیون شهروند ترکیه‌ای که در آلمان زندگی می‌کنند، به دست آورد یا خیر.

در اوایل ماه مارس، مقامات آلمانی در دو ایالت این کشور، مجوز برگزاری چند سخنرانی در حمایت از همه‌پرسی اخیر ترکیه  را باطل کردند.

اردوغان نیز در واکنش به این مسئله، از آلمان به شدت انتقاد کرد و سیاست‌های آن را یادآور "اقدامات نازی‌ها" خواند. این واکنش وی، خشم آلمان – که نسبت به حکومت گذشته نازی و جرائم هیتلر از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است -- را برانگیخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار