کمیته بین المللی المپیک سه دونده روسیه را به علت ارتکاب دوپینگ چهار سال از حضور در مسابقات محروم کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،فدراسیون دو و میدانی روسیه روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد سه دونده این کشور که در آزمایش مجدد نمونه های المپیک 2008 پکن آنها ماده ممنوعه استروئید پیدا شده است، چهار سال از حضور در مسابقات محروم شدند.

این سه دونده یعنی اینگا آبیتووا، قهرمان پرش طول ، آناستاسیا کاپاچینسکایا عضو تیم 400 متر زنان و دنیس الکسیف قهرمان 400 متر مردان،سال گذشته از سوی کمیته بین المللی المپیک ،به دلیل این که در نمونه های المپیک پکن آنها مواد ممنوعه پیدا شد، از حضور در مسابقات محروم شده بودند.

الکسیف در المپیک پکن به همراه تیم 4 در 400 متر مردان روسیه برنده مدال برنز برنده شد، اما به دستور کمیته بین المللی المپیک مدال او و هم تیمی هایش پس گرفته شد.

فدراسیون دو و میدانی روسیه در بیانیه ای اعلام کرد، نتایج کسب شده از سوی این ورزشکار بین آگوست 2008 تا ژوئن 2013 لغو شده است.

آناستاسیا کاپاچینسکایا نیز به همراه تیم 4در 400 متر امدادی روسیه در المپیک پکن صاحب مدال نقره شد، اما این مدال هم از آنها پس گرفته شد.
فدراسیون دو و میدانی روسیه نتایج این ورزشکار را نیز از ماه اوت 2008 ملغی اعلام کرده است.


این فدراسیون گفت محرومیت ابیتووا و الکسیف سال آینده پایان می یابد؛ زیرا محرومیت دو ساله ای که قبلا بخاطر ارتکاب دوپینگ تحمل کرده اند، لحاظ شده است.

در پی انتشار گزارشی از سوی آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) مبنی بر وجود دوپینگ سازمان یافته در دو و میدانی روسیه، اتحادیه بین المللی فدراسیون دو و میدانی (یاف) سال 2015، ورزشکاران روسی را از رقابت های بین المللی محروم کرد.

 

تیم دو و میدانی روسیه، به استثنای یک ورزشکار ساکن ایالات متحده، تابستان گذشته از حضور در بازی های المپیک ریو محروم شد. همچنین اکثر ورزشکاران روسی مسابقات ماه اوت قهرمانی جهان در لندن را از دست خواهند داد.

در ماه های اخیر، یاف در مجموع 15 ورزشکار روسی، از جمله سرجی شوابنکوف،  قهرمان 2015جهان ، را تبرئه کرده است، زیرا مشخص شده است که آنها در محیط هایی که الزامات آژانس ضد دوپینگ را رعایت کرده، تمرین می کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار