رییس دستگاه قضایی استان گفت: ملاک وقوع جرایم در استان ورودی پرونده به دستگاه قضایی است که آمارها بیانگر سیر کاهشی جرایم در سطح استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه عدالتخواه گفت: در طول سال 1393 کل پرونده های ثبت شده ی ورودی به دادسراهای استان 117 هزار فقره پرونده بود که این آمار در سال 1394 به 98 هزار و در سال گذشته به 92 هزار فقره پرونده کاهش یافت. یعنی در این دوسال کاهش حدود 25 هزار فقره وقوع جرم را داشته ایم. 

وی افزود: همچنین در بحث اطاله دادرسی، میانگین رسیدگی به پرونده ها به کمتر از سه ماه رسیده است و از مردم درخواست داریم که به منظور کاهش همین اطاله دادرسی از هم اکنون (فارغ از اینکه پرونده ای در دستگاه قضایی دارند، یا خیر) نسبت به دریافت کد شناسایی خود در سامانه الکترونیکی دفاتر قضایی اقدام کنند و در واقع این کد همچون یک کد ملی برای هر فرد جهت انجام هرگونه کاری در دستگاه قضایی می ماند. 

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر 40 درصد از ابلاغات دستگاه قضایی استان از طریق سامانه الکترونیکی انجام می شود و 60 درصد مابقی نیز مربوط به پرونده های گذشته است. 

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.