«مایکل بلومبرگ»، موضع رئیس‌جمهور آمریکا درباره تغییرات اقلیمی را شرم‌آور دانست.

انتقاد شهردار سابق نیویورک از ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل؛ «مایکل بلومبرگ»، شهردار سابق نیویورک ضمن انتقاد از خروج آمریکا از معاهده آب و هوایی پاریس گفت: بسیار شرم آور است که رئیس جمهور موضوع تغییرات اقلیمی را رد می‌کند.

بلومبرگ در مصاحبه با سی ان ان اظهار داشت: در حال حاضر هیچ شخص یا دانشمند معروفی نسبت به بحران زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی شک ندارد. این یک فاجعه برای جهان است و رئیس جمهور با امضای خروج از معاهده آب و هوایی پاریس، آمریکا را یک احمق در جهان جلوه داده است.

پس از خروج آمریکا از معاهده آب و هوایی پاریس، مایکل بلومبرگ، مبلغ ۱۵ میلیون دلار برای مقابله با تغییرات آب و هوایی به سازمان‌های غیردولتی آمریکا اعطا کرد.

دونالد ترامپ، پیش از این در طول مبارزات انتخاباتی و پس از آن بار‌ها اعلام کرده بود که اعتقادی به تغییرات اقلیمی و ضرورت وضع قوانینی برای مقابله با آن ندارد و این موضوع را حربه چینی‌ها برای ضربه زدن به اقتصاد آمریکا قلمداد کرد.

وی با امضای یک فرمان اجرایی، کلیه قوانین و دستورالعمل‌های دولت اوباما برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و گرمایش جهانی را لغو کرد. امضای فرمان اجرایی جدید به سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا اجازه می‌دهد کلیه قوانین و دستورالعمل‌های دولت قبلی برای مقابله با گرمایش جهانی از جمله محدودیت‌های درنظر گرفته شده در رابطه با استخراج و استفاده از سوخت‌های فسیلی را زیر پا بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار