754 هزار پرونده قضایی توسط دادگستری شیراز رسیدگی و مختومه شد.

رسیدگی به 754 هزار پرونده قضایی توسط دادگستری شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس با ارائه گزارشی از ادامه کاهش اطاله دادرسی استان در پارسال گفت: پارسال به 754 هزار فقره پرونده در دستگاه قضایی استان رسیدگی شده است.

وی بیان کرد: با تلاش قضات و کارکنان علاوه بر مختومه شدن 749هزار پرونده وارد شده به دستگاه قضایی،  یک هزار و 300 پرونده از سال های گذشته باقی مانده که رسیدگی شده است.


رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال گذشته مبنی بر رسیدگی سریع به پرونده های پیشگیری از وقوع جرم، توجه به کاهش جمعیت کیفری و زندان زدایی، سلامت دستگاه قضایی و توجه به اطلاع رسانی را محور برنامه دستگاه قضایی استان فارس در پارسال دانست و تصریح کرد: دغدغه مجموعه قضایی استان ایجاد اعتماد و رضایت مندی مردم از عملکرد دستگاه قضایی است.


وی ادامه داد: با تشکیل 30 نشست در کمیته رفع اطاله دادرسی و گذراندن 45 مصوبه، موانع مختلف اطاله دادرسی و راه کار های عملیاتی کاهش آن در دستور کار قرار گرفته که نتیجه این اقدامات در سال گذشته کاهش 5 هزارو 340 پرونده از میزان موجودی پرونده های دادگستری در استان است.

رئیس کل دادگستری استان فارس اضافه کرد: در حوزه مطالعات و برنامه ریزی، اقدامات ویژه ای از جمله برگزاری بیش از 120نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم در حوزه های قضایی استان با تدوین 58 کد برنامه، 12 فعالیت و 387 ریز فعالیت در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان از طرح های پیشنهادی بوده است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرسول بلاغی پور
۰۳:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
.....