صالحی معتقد است بسکتبال ایران برای پیشرفت و موفقیت در مسابقات پیش رو باید با تیم های اروپایی روبرو شود.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مجید صالحی سرمربی تیم بسکتبال شهرداری کاشان در گفت و گو با رادیو ورزش درباره چگونگی تیم های ملی جوانان و بزرگسالان که مسابقات جهانی و کاپ آسیا را پیش رو دارند اظهار داشت: برای آماده سازی تیم های ملی لازم است لیگی قوی داشته باشیم که به استانداردها نزدیک است و تعداد مسابقات زیادی دارد. با این شرایط زمان اردوهای ملی نیز کاهش می یابد و زحمت مربیان کم می شود.

وی درباره ضرورت بازی های تدارکاتی برای تیم های ملی بسکتبال اظهار داشت: بازی های تدارکاتی باید به گونه ای باشد که تیم های ملی  با تیم هایی روبرو شوند که هم سطح خود و یا بالاتر از سطح خود باشند. در آسیا رقبای ایران، چین، فیلیپین، استرالیا و نیوزلند است. به همین دلیل لازم است ما با تیم های اروپایی روبرو شویم.

صالحی افزود: حضور در تورنمنت های مختلف زمانی می تواند موثر باشد که تیم های دیگر با ترکیب اصلی خود حضور داشته باشند و تیم ما برد و باخت را تجربه کند.

کارشناس بسکتبال به وجود اشکال در سیستم بسکتبال اشاره کرد و بیان داشت: فرآیند حضور جوانان در تیم های "ب" و بعد از آن در تیم های "الف" با مشکلاتی روبروست. این بدین معناست که نگرشی یک پارچه و سیستمی در بسکتبال وجود ندارد. مدیریت منابع انسانی در رده های سنی جوانان و در تیم های "ب " وجود ندارد.  لازم است هر بازیکن را در یک پست خاص تقویت کرد و سطحشان را بالا برد و سال ها بعد می توان از تجربه آنان در بهره برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار