گزارش یک روزنامه استرالیایی از تلاش این کشور برای استخدام کی روش

یکی از روزنامه های صبح سیدنی از تلاش فدراسیون فوتبال این کشور برای استخدام سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، درگزارشی با اشاره به مذاکره فدراسیون های فوتبال استرالیا و ایران درباره انجام دیداری دوستانه نوشت، کارلوس کی روش گزینه اصلی جانشینی آنگه پوستکوگلو،سرمربی استرالیا،است.

این روزنامه می نویسد، استرالیایی ها ممکن است برای اولین بار در طول بیش از 20 سال اخیر با رقیب سابق خود،ایران، دیدار کنند، گفتگوهایی در جهت برگزاری یک دیدار دوستانه خوب در استرالیا قبل از جام جهانی 2018 ،در حال انجام است.

فیرفکس مدیا( Fairfax Media ) فاش کرد که فدراسیون فوتبال استرالیا در حال مذاکره جدی با همتایان خود در ایران است تا دو تیم برای اولین بار پس از بازی مقدماتی جام جهانی در سال 1997 با هم دیدار کنند.
هنوز قراردادی بین دو کشور امضا نشده ، اما مذاکرات پیشرفت داشته است زیرا فدراسیون فوتبال استرالیا قصد دارد روابط دیپلماتیک خود را با فوتبال ایران تقویت کند. اگر آنها موفق شوند ایران را به استرالیا بیاورند، دیدار دوستانه احتمالا در پنجره بین المللی (فیفا دی) ماه مارس برگزار خواهد شد؛ هر دو فدراسیون امیدوار هستند که این دوره بخش مهمی از آمادگی آنها برای جام جهانی 2018 روسیه باشد.

دیوید گالوف، مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال استرالیا تایید کرد که مذاکرات در حال انجام است.

گالوپ گفت: "ما در حال گفتگو با تعدادی از کشورهای بزرگ فوتبال آسیا و دیگر کنفدراسیون ها هستیم. ایران یکی از آنها است. نکته ای که باید به آن اشاره شود، سالگرد آن شب غم انگیز در ملبورن است. بسیاری از مردم، از جمله من، آن شب را به عنوان یکی از وحشتناک ترین لحظات ورزش استرالیا در خاطر دارند. بازی با یک تیم قوی جهت آماده سازی برای روسیه عالی خواهد بود اما مذاکرات در مراحل اولیه است. "

تيم ملي يكي از جذاب ترین تیم ها برای تماشاگران در رقابت های جام ملت های آسیا 2015 در استراليا بود، این تیم پس از ژاپن بیشترین میانگین تماشاگر را داشت. استرالیا با وجود پیوستن به کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 2006، هنوز با ایران که یکی از کشورهای بزرگ منطقه است دیداری نداشته است.

قبلا چندین بار برای برگزاری مسابقه بین دو تیم تلاش هایی صورت گرفته ولی حل مسائل لجستیکی دشوار بوده است.
اگر استرالیایی ها در آوردن قهرمان سه دوره جام ملت های آسیا به این کشور موفق شوند، فدراسیون فوتبال استرالیا از نزدیک نامزد اصلی برای جایگزینی آنگه پوستکوگلو (یعنی کارلوس کی روش) را زیر نظر خواهد گرفت.

در پی تایید این خبر که پوستکوگلو قرارداد خود را تمدید نخواهد کرد و به دنبال فرصت های مربیگری در خارج از کشور است، فیرفکس مدیا با خبر شده است که کارلوس کی روش، علاقمند است پس از جام جهانی 2018، به استرالیا برود و هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.

فدراسیون فوتبال استرالیا در مورد تلاش های خود برای شناسایی جانشین پوستکوگلو اظهار نظری نکرده، اما منابع خبری می گویند مربی سابق رئال مادرید و کمک مربی منچستر یونایتد نامزد اصلی است.

کی روش ماه ژوئیه سال آینده مربی آزاد خواهد بود و منابع خبری معتقدند که او پس از جام جهانی 2018 احتمالا ایران را ترک خواهد کرد.
دوران هفت ساله کی روش با تیم تیم ملی در زمین مسابقه موفقیت آمیز بوده اما در خارج از زمین ناامید کننده است و کی روش 64 ساله با درگیری، اختلافات ، برنامه ریزی ضعیف و مسائل مربوط به امور مالی دست به گریبان بوده است. کی روش چند بار از سمت خود استعفا داد، اما هر بار متقاعد شد به کار خود بازگردد.

این مربی پرتغالی با وجود داشتن اختلافاتی با فدراسیون ایران، با تیم ملی موفق بوده و این تیم را در رنکینگ جهانی از رتبه 66 به 30 ،بالاتر از کشورهای هلند و سوئد، ارتقا داده و تبدیل به تیم برتر آسیا کرده است. با هدایت او، ایران اولین کشور آسیایی بود که جواز حضور در جام جهانی 2018 روسیه را بدست آورد و پس از برزیل دومین تیم صعود کننده بود ،این تیم در دور آخر مسابقات هشت بازی را بدون دریافت حتی یک گل پشت سر گذاشته است.

کی روش آفریقای جنوبی و پرتغال را به رقابت های جام های جهانی 2002 و 2010 هدایت کرد و دستیار بلند مدت سرالکس فرگوسن در منچستر یونایتد بود. او یک فصل را به عنوان مربی رئال مادرید  در سانتیاگو برنابئو سپری کرده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار