رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: 23 هزار و 911 تن محصولات سردسیری طی امسال از باغ های این منطقه برداشت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  سید یعقوب موسوی؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: طی امسال محصولات سردسیری در این منطقه نسبت به پارسال 14 درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: عمده سطح زیر کشت محصولات سردسیری منطقه جنوب کرمان درمناطق دلفارد، ساردوئیه، بهرآسمان، جبالبارز شمالی و جنوبی و اسفندقه در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد است.
موسوی خاطر نشان کرد: بیش از هفت هزار و 500 هکتار باغ سرد سیری در جنوب کرمان وجود دارد که از این میزان محصولات مختلف برداشت می شود.
وی گفت: هر ساله بخش زیادی از انواع زردآلو، هلو، شلیل، گیلاس و آلوی تولیدی باغ‎های منطقه جنوب کرمان علاوه بر تامین نیازهای منطقه روانه بازارهای استان‎ های همجوار به ویژه هرمزگان و سیستان و بلوچستان می‎شود.
یعقوبی افزود: میوه‎ های سردسیری از اوایل خرداد امسال با ارقام زودرس مانند گیلاس و زردآلو آغاز و تا اوایل آبان امسال با برداشت ارقام دیررس مانند میوه ،به و بسیب به پایان می رسد.
گفتنی است: سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید می شود.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار