اقدامات پیشگیرانه علیه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه گنگو در شهرستان بروجن انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سعید حبیبی رئیس شبکه دامپزشکی بروجن گفت: در پی اعلام یک مورد ابتلا به بیماری ویروسی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در منطقه عشایری شمس آباد این شهرستان، اقدامات پیشگیری، کنترلی و آموزشی علیه این بیماری صورت گرفت.

وی با بیان برآورد تعداد خانوار عشایری و دام در منطقه و بررسی و مراقبت نسبت به بیماری افزود: ارائه آموزش‌ و توزیع بروشور‌های اطلاع رسانی در مورد این بیماری انجام شده است.

حبیبی اضافه کرد: توزیع سم مناسب جهت از بین بردن کنه‌های ناقل بیماری، سم پاشی بر روی بدن یک هزار و ۵۰۰ رأس گوسفند و بز و کلیه جایگاه‌های نگهداری دام خانوار‌های عشایری منطقه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه ‌می‌باشد.

گفتنی است: تب کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده، مشترک بین انسان و دام و نو پدید با عامل انتقال ویروس است که از طریق گزش کنه، خون، فرآورده‌های خونی و ترشحات منتقل می‌شود.

کوفتگی بدن، سر درد، تب بالای ۴۰ درجه، مشکلات گوارشی، اسهال و استفراغ و خونریزی از نقاط مختلف بدن مانند دهان، بینی و دستگاه تناسلی از علایم این بیماری به شمار می‌رود.

مرکز شهرستان بروجن در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار