مرکز مراقبت حیات وحش پارک ملی بمو آمادگی خود را برای درمان حیوانات آسیب دیده اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نبی‌الله مرادی سرپرست اداره کل محیط‌ زیست استان فارس گفت: برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌حیات‌وحش، برای نخستین بار در جنوب کشور پارسال مرکز درمانی تخصصی حیات‌وحش در پارک ملی بمو راه‌اندازی شد.


مرادی بیان کرد: با راه‌اندازی این مرکز به‌ صورت شبانه‌روزی از حیات‌وحش آسیب‌دیده مراقبت می‌شود تا بعد از درمان حیوانات به طبیعت بازگردانده شوند.


وی با بیان اینکه درصورت تأمین اعتبار کافی پارک ملی بمو به تجهیزات مدرن روز تبدیل می شود، افزود: در حال حاضر حیوانات وحشی از جمله قوچ، پازن، سارگپه، دلیجه، شبگرد، عقاب استپی، جغد، لاک‌پشت و مار در مرکز مراقبت از حیوانات درمان شده اند.


مرادی تصریح کرد: استان فارس از نظر تنوع گونه‌ حیات‌وحش از استان‌ های برتر کشور محسوب می شود و از شهروندان درخواست می شود، با مشاهده هر گونه از حیوانات آسیب‌دیده آن‌ها را به اداره کل محیط‌ زیست استان فارس تحویل دهند و یا با شماره تلفن 1540 تماس بگیرند تا نیروهای امدادی برای انتقال و درمان حیوان آسیب‌دیده اقدام کنند.


گفتنی است در ناحیه پوششی زاگرسی و ایرانوتورانی 43 گونه ماهی، 356 گونه پرنده، 72گونه پستاندار، 4 گونه دوزیست و 49 گونه خزنده در استان وجود دارد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.