مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گفت: سامانه غنی سازی و نیاز سنجی اوقات فراغت دانش آموزی در استان در راستای کیفیت بخشی به خدمات ارائه شده در پایگاه ها اوقات فراغت مطابق با نیاز دانش آموزان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  محمد محسن بیگی ، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان؛ افزود: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، یکی از محورهای جدید در حوزه اوقات فراغت، توجه به مهارت آموزی است که این امر باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد .
وی با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت تعطیل شدنی نیست، افزود: باید از ظرفیت های موجود استان برای هم افزایی و اثرگذاری بیشتر استفاده کنیم .
وی با اشاره به اینکه طی پارسال حدود 130 هزار دانش آموز تحت پوشش دوره های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان قرار گرفتند ؛ تصریح کرد: با توجه به حضور بیش از 550 هزار دانش آموز در استان کرمان، اگر سایر سازمان ها به صحنه آیند بهتر می توان در راستای بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان اقدام کرد .
محسن بیگی گفت: هدف از برنامه های اوقات فراغت این است که اثر بخشی این کلاس ها نسبت به سالهای گذشته افزایش یابد .
وی خاطر نشان کرد: توانمندی آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس های اوقات فراغت برای 150 هزار دانش آموز است که بر اساس تعامل با سایر سازمان ها و نهادهای مربوطه می توان این ظرفیت را افزایش داد .
محسن بیگی برگزاری کلاس های معارف و قرآن، برگزاری اردوهای یک روزه درون استانی، بازدید از مراکز صنعتی، برگزاری دوره های هنری و ورزشی و حرفه آموزی و آموزش صنایع دستی و برگزاری اردوهای برون استانی برای منتخبان پایگاه ها و مراکز از مهمترین اولویت های غنی سازی وقات فراغت دانش آموزان است .
وی بر ایجاد سامانه جامع نیاز سنجی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی در استان تاکید وکرد و افزود: پیش بینی پوشش های بیمه ای در طرح های اوقات فراغت باید مد نظر باشد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار