نمایشی متفاوت از بته جقه در نگارخانه آتشزاد

نمایشگاه «نقش‌های ماندگار» نگاره‌های علی ساعی یگانه، در نگارخانه آتشزاد برگزار می‌شود.

نمایشی متفاوت از بته جقه در نگارخانه آتشزادعلی ساعی یگانه طراح و نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاه طراحی خود گفت: روز جمعه ششم مرداد از ساعت 17 تا 21 نمایشگاه طراحی من با عنوان «نقش‌های ماندگار» در نگارخانه آتشزاد برگزار می شود. تمامی كارهای من ميكس كار تذهيب و بته جقه است.

وی ادامه داد: در كل پايه و اساس تمام كارهایم بته جقه است. و سعی كردم تمامی كارهایم را مدرن كنم. حتی تذهيب استفاده شده در كارهایم هم به صورت مدرن و در خيلی جاها بدون نظم و بدون قاعده و قانون است.

این طراح افزود: سعی كرده‌ام هنر، سبک و آرايه‌های ايرانی را بكشم و در عین حال کارهایم مدرن باشد. علت استفاده از بته جقه در طرح‌ها، اصالت و قدمت اين طرح هست كه بر اساس شواهد به دوره پيش از اسلام بر می‌گردد.

ساعی در خصوص نمایشگاه‌های طراحی دیگر خود عنوان کرد: سال 94 نیز نمایشگاه انفرادی نقاشی را با همین موضوع برگزار کردم. در نمایشگاه‌های گروهی هم شرکت کرده ام. در حال حاضر هم در يک نمايشگاه گروهی در رم ايتاليا شركت كردم كه افتتاحيه آن روز سه شنبه است. 14 تیرماه نمایشگاه گروهی دیگری در گرجستان برگزار می شود که من هم در آن حضور دارم.

گفتنی است؛ آثار این هنرمند جوان در یک آلبوم توسط انتشارات مشعشعان به چاپ رسیده است.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار