معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از افزایش 160 کیلومتری طول بزرگراه های استان در سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پورمهدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای فنی استان ، توجه به تکمیل و تقویت زیرساخت های حمل و نقل در تمامی حوزه های جاده ای، ریلی و ... را یکی از مهم ترین مولفه های موثر در زمینه توسعه یافتگی دانست و گفت: آمار ارائه شده از سوی انجمن صنفی مشاورین مهندس در ارتباط با وضعیت جاده های استان بروز نیست و باید با همکاری تمامی اعضای شورای فنی بروز شود.


وی افزود: گزارش بروز وضعیت زیرساخت های جاه ای استان با امضای دکتر جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی به وزیر مربوطه ارسال می شود.


وی ادامه داد: توجه به ایجاد، تکمیل و تقویت زیرساخت های گردشگری مزایایی همچون جذب توریست و شکوفاتر شدن اقتصاد ملی را به دنبال خواهد داشت.


معاون هماهنگی امور عمرانی استان، توجه ویژه به زیرساخت های حمل و نقل را یکی از مهم ترین اولویت های دولت یازدهم و مدیریت ارشد استان دانست و تصریح کرد: علی رغم کمبود منابع مالی، بیش از 75 درصد منابع مالی مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان را به حوزه حمل و نقل و پروژه هایی همچون بزرگراه تبریز- مرند- بازرگان و جاده اهر- تبریز اختصاص دادیم.


پورمهدی اظهار کرد: تقویت زیرساخت های گردشگری و حمل و نقل، یکی از مهم ترین اعتقادات و اولویت های ماست و باور دارین که رونق گردشگری در منطقه کلیبر، اهر و ... جز با توجه ویژه به پروژه هایی همچون جاده تبریز- اهر ممکن نیست.


وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مهم ترین اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه عمرانی استان عنوان کرد: بیش از 160 کیلومتر در طول سه سال گذشته به طول بزرگراه های استان افزوده شده و طول این بزرگراه ها در مجموع به 450 کیلومتر رسیده است.


وی در ادامه با بیان اینکه رویکردهای خود در ارتباط با حوزه حمل و نقل را ادامه می دهیم گفت: مدیریت ارشد استان یک سر و هزار سودا دارد و چنین نیست که بتواند تمتم توان و انرژی خود را صرف حوزه راه و زیرساخت های حمل و نقل کند و باید دستگاه مربوطه با تمام توان به ایفای وظایف خود در این زمینه بپردازد.


پورمهدی با تاکید بر لزوم استفاده از دانش و تکنولوژی روز در تکمیل زیرساخت های حمل و نقل استان عنوان کرد: تعداد دوربین های جاده ای استان تا پابان سال 94 در استان، یک یا دو مورد بود که 38 مورد را در سال گذشته افتتاح کردیم و با افتتاح 38 دوربین جاده ای دیگر در استان تا پایان تیرماه، تعداد این دوربین ها تا پایان سالجاری به 100 مورد خواهد رسید.


وی با بیان اینکه با "حلوا حلوا گفتن دهان ما شیرین نمی شود" افزود: باید در درجه اول ببینیم در کدام نقطه از کشور و توسعه یافتگی ایران اسلامی ایستاده ایم و پس از آن شناخت تخصصی خود را افزایش داده و به ایفای وظایف خود در تمامی حوزه ها بپردازیم.


لزوم تدوین طرح جامع گردشگری استان از دیگر موضوعاتی بود که پورمهدی به آن اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار