رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذايی اداره کل دامپزشکی ایلام از صدور دستور مقام قضايی استان برای پلمب قصابی های عامل كشتار غيرمجاز در روستاهای مهدی آباد و شباب خبر داد.

صدور دستور مقام قضايي براي پلمب قصابي‌هاي مهدي‌آباد و شباب

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،سعید صیدیوسفی بیان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده توسط اداره کل دامپزشکی استان و ادارات دامپزشکی شهرستان‌های ایلام و چرداول، دستور پلمب قصابی‌های غیرمجاز در روستای مهدی‌آباد شهرستان ایلام و شباب شهرستان چرداول توسط مقام قضایی صادر شد.


وی اظهارکرد: با توجه به خطر بروز بیماری تب کریمه کنگو و به منظور حفظ بهداشت و سلامت شهروندان، مقام قضایی دستور پلمب این قصابی‌ها را صادر و با همکاری و همراهی نیروی انتظامی پلمب این مراکز در حال انجام است و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.


صیدیوسفی افزود: متأسفانه هیچ گونه نظارت شرعی و بهداشتی بر عرضه غیرمجاز گوشت در روستاهای مهدی‌آباد و شباب صورت نمی‌پذیرد و به همین دلیل سلامت افرادیکه از این اماکن نسبت به خرید گوشت اقدام می‌‌کنند در معرض خطر است.


صیدیوسفی از مردم استان درخواست کرد گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی خریداری کرده و در هنگام خرید به برچسب و مهر دامپزشکی توجه داشته باشند.


وی همچنین درخواست کرد مردم از خرید گوشت چرخ کرده آماده که در برخی قصابی‌ها به صورت غیرمجاز عرضه می‌شود خودداری کنند.


رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذايي اداره کل دامپزشکی ایلام از هم استانی‌ها درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده‌های خام دامی موارد را با شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۱۲ گزارش کنند.


انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.