فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از شناسایی بیش از 25 نقطه بحرانی حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سرهنگ عباس بهاری  با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در راستای مقابله با وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان در سال جاری شناسایی نقاط حساس و بحرانی حریق بوده، افزود: این نقاط بر اساس میزان وقوع آتش سوزی در سال‌های گذشته شناسایی شده است.

بهاری با اشاره به اینکه بیشترین جنگلهای استان در مناطق غربی استان قرار دارند، افزود: در مناطق شرقی استان نقاط بحرانی نداریم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به سطح یک میلیون و 718 هزار هکتاری عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه حدود 527 هکتار جنگل و یک میلیون و 190 هزار هکتار مرتع دارد.

بهاری اضافه کرد: بیش از 70 درصد سطح استان به عرصه‌های منابع طبیعی مربوط می‌شود که مدیریت این عرصه‌ها با منابع طبیعی است.

بهاری اشاره ای هم به استانداردهای جهانی حفاظت از منابع طبیعی داشت و افزود: با وجودی که بر اساس استانداردهای جهانی باید به ازای هر پنج هزار هکتار جنگل و یا هر 10 هزار هکتار مرتع یک نیروی محافظ وجود داشته باشد، اما این تعداد در استان کرمانشاه به ازای هر 21 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی و جنگلی یک نفر است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه در حوزه نیروی انسانی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در تنگنا هستیم، از نظر توان لجستیکی هم کمبودهای زیادی داریم.

وی سپس با اشاره به اختصاص یک فروند بالگرد به استان‌های غربی در راستای کمک به اطفای حریق در مواقع بحرانی، اظهار کرد: با توجه به هزینه بالای بالگرد و محدودیتهای استفاده از آن، عملا امکان استفاده چندانی از بالگرد در امر اطفای حریق وجود ندارد.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.