ساری؛

ممنوعیت نام نویسی دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی

نام نویسی دانش آموزانی که استثنایی تشخیص داده شدند در مدارس عادی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید شمس الله حسینی رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران درمراسم افتتاحیه سنجش نوآموزان مازندران در مدرسه امام رضا(ع) آمل با بیان اینکه 244 نفر در 36 پایگاه درحال انجام وظیفه هستند گفت: نام نویسی دانش آموزانی که استثنایی تشخیص داده شدند در مدارس عادی ممنوع بوده و دانش آموز با معلولیت خفیف در قالب طرح تلفیقی فراگیر در مدارس عادی تحصیل بلامانع است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود 62 هزار نوآموز مورد ارزیابی طرح سنجش قرار گیرند افزود: دانش آموزان مرزی اغلب به سبب مشکل فقر فرهنگی و نبود محرک های محیطی در سنین رشد به این عارضه دچار می شوند که بایستی معلمان در روند آموزش این نکات را مدنظر قرار دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران با بیان اینکه 60 درصد پیش دبستانی باید مورد ارزیابی قرار گیرند گفت: در طرح سنجش 98 درصد دانش آموزان در مدارس عادی و مابقی در مدارس استثنایی 5 گانه مشغول به تحصیل می شوند.

سید شمس الله حسینی افزود: در هر شهرستان استان یک پایگاه سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به مدرسه درنظر گرفته شده است.

وی گفت: در پایگاه های سنجش، از لحاظ شنوایی سنجی، بینایی سنجی، آمادگی تحصیلی توسط مراقبین بهداشت و کارشناسان حاضر در پایگاه ها سنجش شده و نوآموزان مشکوک به واحدهای تخصصی ارجاع داده می شوند.

انتهای پیام/آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.