طرح ملی آموزش حقوق شهروندی به یک هزارو ۱۰۲ نفرازدانش آموزان با حضوراولیا و مربیان در استان زنجان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ فرزانه حدادیان مشاور امور بانوان آموزش و پروش استان زنجان؛ اظهار داشت:در راستای اجرای توافق نامه وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، طرح ملی آموزش حقوق و مسوولیت های فردی، خانوادگی و اجتماعی با حضور دختران و پسران پایه دهم واولیا و مربیان آنها به تفکیک برگزار گردید.

وی افزود:این طرح با هدف ارتقای آگاهی دانش آموزان، والدین و مربیان مدارس با حقوق شهروندی، حقوق و تکالیف فردی، خانوادگی و اجتماعی و توسعه اخلاق و همبستگی اجتماعی در جامعه و تقویت مهارت های موثر در دانش آموزان جهت مسوولیت پذیری، احقاق حقوق مدنی و مشارکت آگاهانه برای حضور در عرصه های مختلف خانوادگی و اجتماعی در مدارس استان برگزارشد.

مشاور امور بانوان آموزش وپرورش استان زنجان در ادامه گفت:آموزش حقوق شهروندی عامل مهمی در نهادینه شدن آن است واین آموزش ها منجر به تحکیم و تقویت نظام ارزشی مهارت‌های شهروندی وموجب استحکام دموکراسی و مشارکت پایدار شهروندان می‌گردد.

این مقام مسئول اضافه نمود:این مؤلفه ضامن بقاء و تداوم حیات اجتماعی و میزان توسعه ی همه‌جانبه جوامع صنعتی و رو به پیشرفت است و چنین تربیتی از همان آغاز طفولیت نوعی اعتماد به نفس و رفتارهای مسؤولانه را از نظر اجتماعی و اخلاقی به وجود می‌آورد.

حدادیان ابراز داشت:آموزش حقوق شهروندی برای دانش آموزان نقش حیاتی دارد زیرا تنها با شناخت این حقوق و آگاهی کامل از آنها و عمل به آنها خواهند توانست نظام نماینده- شهروند که مبتنی بر عدالت و اجرای قوانین و داشتن آزادی و حق مشارکت می باشد را در جامعه ی خود محقق سازند.

وی در ادامه گفت: این طرح ملی در مجموع با حضوریک هزار و 102 نفر از دانش آموزان،اولیا و مربیان در 6 ناحیه و شهرستان (نواحی یک و دو، شهرستان های ابهر،خرمدره،خدابنده و منطقه سجاسرود)برگزار گردید.

 

 

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.