موسوی گفت: در راستای افزایش بهره‌وری ۲۳۶ رام قطار برای حرکت روزانه در نظر گرفته شده به همین سبب تعداد صندلی‌ها هم به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

آماده سازی ۲۳۶ رام قطار برای تابستان/ایجاد بیش از ده میلیون صندلی برای سفرهای تابستانه با قطاربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میرحسین موسوی معاون مسافری شرکت راه آهن در نشست خبری با اشاره به برنامه قطار های گردشی در تابستان 96 اظهار کرد: برنامه گردشی برای 103 روز تابستان از 21 خرداد ماه پیش فروش شده که بلیت قطارها به غیر از ایام عید فطر همه روزه از طریق اینترنت و مرکز فروش بلیت در دسترس مردم خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: در راستای افزایش بهره‌وری 236 رام قطار برای حرکت روزانه در نظر گرفته شده که تعداد رام قطارها نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته است ، به همین سبب تعداد صندلی‌ها هم از 9 میلیون و 600 هزار نفر سال گذشته به 10 میلیون و 800 هزار نفر رسیده است.

معاون مسافری شرکت راه آهن در این راستا افزود: تعداد صندلی قطارهای گردشی 790 هزار بوده که نسبت سال گذشته افزایش 58 درصدی داشته است.

موسوی عنوان کرد: جلساتی با شرکت‌های مسافری برقرار شد که بر مبنای آن شرکت‌های مسافری موظف به بهسازی و ارتقای کیفیت واگن های خود برای ایام تابستان شده اند، همچنین با توجه به لزوم ارتقای کیفیت واگن‌ها و افزایش بهره وری شرکت راه آهن واگن‌های بالای 45 سال را از ناوگان مسافری حذف کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: قطارهای فوق العاده برای مسیرهای مختلف در کشور در نظر گرفته شده است، همچنین به جهت تقاضای بالا برای مقصد مشهد، 28 شهر به مقصد این شهر در نظر گرفته شده است.

میرحسن موسوی در خصوص قیمت بلیت قطارها اظهار کرد: پیشنهادی در خصوص افزایش قیمت بلیت قطار از شرکت های مسافری نشده و پیش بینی افزایش قیمت بلیت هم دور ذهن خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار