طرح قرآن خوانی سراسری ۱۴۵۱ در مراکز قرآنی استان چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مهدی پرتوی مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سراسر کشور، یازدهمین دوره طرح قرآن خوانی با عنوان «۱۴۵۱» و با محوریت دو سوره «ملک» و «واقعه»، از ابتدای ماه مبارک رمضان در استان آغاز شد و تا پایان تابستان ادامه دارد.

وی افزود: سوره ۳۰ آیه‌ای ملک به عنوان سوره محوری این طرح در ماه مبارک رمضان انتخاب شده است و هر روز این ماه، یکی از آیات آن تفسیر می‌شود.

پرتویی اضافه کرد: همچنین سوره ۹۶ آیه‌ای واقعه متناسب با سال ۱۳۹۶ و با موضوع «سبک زندگی قرآنی و اقتصاد» به عنوان سوره محوری فصل تابستان این طرح، پس از عید سعید فطر تعیین شده است.

وی ادامه داد: هدف از این طرح تشویق و ترغیب علاقمندان به انس با آیات قرآن کریم، زمینه سازی جهت دستیابی به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، گفتمان سازی و تدبر در قرآن کریم و مشارکت و هم افزایی در اجرای برنامه‌های قرآنی با سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها می‌باشد.

گفتنی است: نخستین طرح ملی با نام ۱۴۴۱، در یک هزار و سیصد و چهل و یکمین سالگرد نزول قرآن کریم آغاز و دهمین دوره آن نیز سال گذشته با نام ۱۴۵۰ با محوریت سوره مبارکه «حدید» برگزار شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار